فتنه گر خواندن دانش آشتیانی توسط مخالفان/ جعفرزاده: چرا باید همه یا کاسب فتنه باشند یا فتنه گر یا ساکت فتنه ؟/ ذوالنوری: تا عده ای در مسیر فتنه هستند، فتنه هست/ انتخاب سه وزیر پیشنهادی روحانی با رای ن

به گزارش گیل خبر،  جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حدود ساعت 8 بامداد به ریاست علی لاریجانی برای بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان آغاز شد.

 حدود ساعت 8 و 20 دقیقه حسن روحانی رئیس جمهور برای دفاع از وزاری پیشنهادی خود وارد صحن علنی مجلس شد.

رئیس جمهور و به همراه دانش آشتیانی، سلطانی فر و صالحی امیری با استقبال علی مطهری نائب رئیس مجلس وارد پارلمان شدند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود واعظی وزیر ارتباطات، حمید چیت چیان وزیر نیرو، نعمت زاده وزیر صنعت، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و دهقان وزیر دفاع نیز در این جلسه حضور دارند.

حسن روحانی در جریان دفاع از وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس ضمن قدردانی از همراهی خوب مجلس دهم با دولت، همفکری و ‏همکاری بیشتر مجلس و دولت را به نفع مردم و خواست ملت بزرگوار ایران دانست.‏

گزیده ی  سخنان رئیس جمهور  در دفاع از وزرای پیشنهادی  آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به نقل از خبرگزاری های مختلف  به  این شرح است:‏ 201601109292830752_orig همفکری و همکاری مجلس و دولت خواسته ملت است. از همراهی خوب مجلس دهم و دولت تشکر می کنم. هیچ دولتی بعد از دفاع مقدس با شدیدترین تحریمها، قطعنامه ها، تورم بالای 40 درصد و 8 فصل رشد منفی آغاز به کار نکرده ‏است. ملت ایران در خرداد 92 و اسفند 94 مسیر اعتدال را انتخاب کرد. دولت در اقتصاد کلان گامهای بلندی چون تک رقمی کردن تورم و رشد بالای 4.4 درصد برداشته است. امروز در روابط خارجی با جهان در شرایط مناسب تری نسبت به سال های گذشته قرار گرفته ایم، اسرائیل امروز از توسعه روابط خارجی ما عصبانی است و عصبانیت کشورهای کم هوشی چون عربستان افزوده می شود به این معناست که راه و مسیر ما درست انتخاب شده است. نسبت به بهار سال قبل هفتصد هزار اشتغال خالص ایجاد شده است. تمام تلاش دولت در ششماهه دوم سال 95 تحرک بیشتر در ایجاد اشتغال است. به اقدام ملی مردم، رهنمودهای رهبر انقلاب و دستیابی به حقوق ملت در برابر استکبار جهانی افتخار می کنیم. دیگر نمی توانند دور انتخاب ملت ایران دیوار بکشند؛ امروز به هر مقدار و هر کسی بخواهیم نفت می فروشیم. برجام، راه انتخابی ملت برای تعامل سازنده با جهان و رقابت در بازار بین المللی است.

آنها که از ایران هراسی سخن می گفتند؛ امروز به لکنت افتاده اند.

دولتی نبودیم که هر از چندگاه چند وزیر را برای ترمیم کابینه برداریم و افراد جدیدی را به مجلس معرفی کنیم، مدتی بود که تثبیت کابینه استثنا شده بود و امروز تثبیت کابینه و مدیریت قاعده ماست اما در عین حال اگر جایی لازم ببینیم که ترمیم کابینه سرعت حرکت دولت را اضافه می کند و نه آنکه جهت دولت را تغییر دهد چرا که جهت انتخابی دولت و هدف آن پیمانی است که تا آخر پای آن خواهد بود.

گزارش گیل خبر به نقل از خبرگزاری های مختلف را از جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دنبال کنید.

دفاع از وزیر ورزش و جوانان 

دستگاهی که می تواند به جامعه ما نشاط بدهد و از لحاظ جسمی و روحی سالم کند وزارت ورزش است. آمار وزیر بهداشت از افسردگی نگران کننده بود. نسل جوان ما باید به آینده امیدوار باشد. برخی از رسانه ها پمپاژ ناامیدی در نسل جوان انجام میدهند. بسیاری از کشورهای نفت خیر دچار بحران اقتصادی شده اند و همه آنها از ذخایر گذشته خود استفاده می کنند و این تنها ایران است که در شرایط سخت اقتصادی هم تورمش کاهش یافته و هم رشد اقتصادی داشته و هم اشغال داشته و 30 میلیارد دلار به ذخیر اضافه کرده است. عده ای انقلابی نما مسائل کشور را درک نمی کنند اما همه دنیا به این نکته اعتراف می کنند که ایران امن ترین و بهترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی است.

اگر همه از امید حرف بزنیم آن زمان جوان با امید به کشور و آینده به سمت مواد مخدر یا خدای ناکرده الکل و یا به سمت فساد می رود؟ امکان پذیر نیست. ورزش و جوانان می تواند به جامعه امید دهد. خواست من از سلطانی فر برای دعوتش به این وزارت این بود که ورزش همگانی فوق العاده مهم است. ورزش قهرمانی مهم است و از این دو مهم تر مسئله جوانان است. ورزش مهم است و هم ورزش حرفه ای و هم برای سلامت جوانان و هم برای جان. مسئله جوانان اهمیت دارد. بعدا باید با شما نمایندگان مشورت کنیم شاید راه حلی بهتری پیدا کنیم که جوانان نسبت به آینده کشور امیدوار باشند. سلطانی فر علاقه مند به ورزش است و این علاقه کار را آسان می کند. سلطانی فر مدیر است و در این سه سال در رونق صنایع دستی و جذب گردشگر تلاش های زیادی داشت

دفاع از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

بعضی ها مثل اینکه بالا و پایین کردن فساد برایشان لذت بخش است. برخی رسانه ها بدهی را اختلاس می گویند. برخی فساد را عادی سازی می کنند. نباید گناه کسی را به دورغ جار زد. این کشور اسلامی است نگذاریم دیگران که به کشور ما خیانت کرده اند به استناد حرف های نادرست برخی افراد در داخل کشور، نظام را هو کنند. برای این نظام خون داده شده. این همه زندان و تلاش شده است.

من از آقای جنتی به دلیل تلاش و کوشش در وزرات ارشاد تشکر می کنم. اما هم خود ایشان استعفا دادند و هم نیاز به یک مدیر با روحیه جدید که بتواند این مسیر را سرعت بیشتر حرکت کند. صالحی امیری یک جامعه شناس فرهنگی است. من حداقل 14 سال با او کار کردم. دفاع از وزیر آموزش و پرورش از زحمات دکتر فانی تشکر می کنم اما امروز به نقطه ای رسیدیم که نیاز به نیروی جدید داریم وزیری می خواهیم که از همه جناح ها و گروه ها برای ارتقای آموزش و پرورش استفاده کند. دکتر روحانی در جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی: آموزش و پرورش با مدیریت دانش آشتیانی به تحولی عظیم خواهد رسید. 5311307_404 بعد از سخنان رئیس جمهور مجلس وارد بحث موافقان و مخالفان وزیرای پیشنهادی شد. فلاحت پیشه به عنوان مخالف دانش آشتیانی: * آقای دانش آشتیانی؛ تحصیلات شما تحصیلاتی نیست که به کار آموزش و پرورش بیاید * سوابق غیر اموزش و پرورشی شما موضوعی است که روی ان بحث داریم * در مفید و جاهای دیگری که بودید مانند تحصن و فتنه و انتخابات را هم باید بپذیرید عباسی عباسی مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: دکتر روحانی با معرفی وزیر جدید صورت مساله را پاک کرد و مشکلات حل نشد. سوال من از دکتر روحانی این است که چرا باز هم طبق معمول مشکلات کشور به گردن دولت قبل گذاشته شد و درباره مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان توضیح کافی داده نشد. برنامه های دانش آشتیانی در شان نهاد فرهنگی آموزش و پرورش نیست. تخصص دانش آشتیانی ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد. رشته تحصیلی و تخصص ایشان غیرمرتبط باوزارت آموزش وپرورش است. ‏ایشان فقط میتوانند در نوسازی مدارس کمک کنند. 635994244013364638 ابوالفضل سروش موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: دانش آشتیانی همکاری موثر با قرارگاه خاتم الانبیا را در کارنامه خود دارد. دانش آشتیانی شخصیتی انقلابی است. به دانش آشتیانی رای می دهم چون آموزش و پرورش را مصرف کننده نمی داند و به دنبال تامین منابع جدید است. به دانش آشتیانی رای می دهم چون در سیاست های اجرایی به جلب نهادهای منطقه ای اعتقاد دارد.
به دانش آشتیانی رای می دهم چون به حفظ شرایط موجود رضایت نمی دهد.
حل مشکلات معیشتی فرهنگیان، تمرکززدایی، تامین بودجه، مشارکت دادن فرهنگیان، پاسخگویی روشن در مورد عملکرد صندوق فرهنگیان از اولویت های آموزش و پرورش است.   نیروهای آموزش و پرورش خوب سازماندهی نشده اند. تمرکز زدایی باید در دستور کار قرار گیرد. دانش آشتیانی وطن دوست، پرتلاش، خالص، مومن، متعهد و توانمند است. دانش آشتیانی انقلابی، متعهد و مومن است. دانش آشتیانی برنامه محور و معتقد به کار تیمی و جمعی است. 1176_635069839515965511_s محمدی موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: دانش آشتیانی عملکردی بر اساس استانداردها بوده است. دانش آشتیانی حضور موثری در مدیریت داشته است. دانش آشتیانی در زمینه تعلیم و تربیت از تخصص کافی برخوردارند. دانش آشتیانی از دست پروردگان شهید رجایی است. دانش آشتیانی در ابتدای انقلاب لباس سپاه را به تن کردند. دانش آشتیانی در بیت شریفی تربیت شده اند.  
توزیع دست نوشته در صحن علنی باید با مجوز هیات رئیسه صورت گیرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس توزیع هرگونه دست نوشته و نامه در صحن علنی باید با مجوز، تایید و امضای هیات رئیسه مجلس انجام شود.
توزیع دست نوشته در صحن علنی باید با مجوز هیات رئیسه صورت گیرد

به گزارش خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (سه شنبه 11 آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند 7 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس گفت: امروز در صحن علنی مجلس شاهد بودیم که یک نوشته هایی میان نمایندگان توزیع شده، حال براساس آیین نامه داخلی مجلس پخش نامه یا نوشته باید با مجوز هیات رئیس مجلس صورت بگیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتفاق امروز در پخش نوشته در میان نمایندگان هم خلاف آیین نامه داخلی مجلس بوده و هم خلاف اخلاق است، از این رو هیات رئیسه باید دستور دهد که این دست نوشته ها از صحن علنی مجلس جمع آوری شود.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: براساس  آیین نامه داخلی مجلس توزیع نوشته یا مطالب در صحن علنی مجلس باید با مجوز هیات رئیسه مجلس انجام شود، از این رو به طور حتم مسئول مربوطه این موضوع را پیگیری می کند.

 5088135_679

نقوی حسینی مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: فتنه خط قرمز نظام است، آیا دولت جزو نظام نیست؟ از همه می خواهم به این عوامل رای ندهند. کسی که در قلبش راضی باشد دولت جمهوری اسلامی شکست بخورد صهیونیست است. اقدام رییس جمهوری ترمیم و در جهت درد مردم نیست. دانش آشتیانی بازیگر راس فتنه است! از بین ۳ هزار مدیر مدرسه در تهران، ایشان بازداشت فتنه میشود! این وزیر پیشنهادی شما کاملا یک وزیر سیاسی است.   مهدی شیخ موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: 139412221256053527324524 باید سیاستی انسانی و اخلاقی در پیش بگیریم. در پیشگاه خداوند شهادت می دهم که اگر لحظه ای احساس کنم هر وزیری می خواهد در برابر انقلاب بایستد اولین نفر خودم وارد میدان می شوم. اگر زمانی دشمن در ما نفوذ کرد و تفرقه انداخت آیا ما باید آتش آن شعله را بیشتر کنیم.  انقلاب ما انقلاب ارزش ها، اخلاق و انسانیت بود اما این رفتار کجای شعارهای انقلاب ما است.  چرا به نیروهای انقلاب تهمت می زنیم؟ آیا با اخلاق و اسلام سازگار است.  ما موافقان جانبازیم آیا ما کافر و ضد انقلابیم؟  رهبری تذکر دادند جامعه نباید به فضای دو قطبی برگردد اما افرادی که الان پشت تریبون آمدند سرمایه های جنگ و کشورند. با پشت پا زدن به اخلاق به کجا می رویم. جعفرزاده
 جعفرزاده ایمن آبادی موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
اگر کسی فتنه گر بوده است باید در دادگاه به وضعیت او رسیدگی شود اما دانش آشتیانی حتی یک ساعت بازداشت نشد.چرا باید همه یا کاسب فتنه باشند یا فتنه گر یا ساکت فتنه ؟
 امروز اول صفر است و ما باید از مظلوم دفاع کنیم. داستان فتنه تا کی میخواهد تمام شود؟ اگر فتنه گر هستند در محکمه ای جایی بررسی شود مگر نهاد اطلاعاتی و امنیتی انها را تایید نکرده امروز فقط برای اینکه با اینها نیستند برچسب فتنه میزنند مگر نهاد امنیتی ایشان ( دانش اشتیانی ) را تایید نکردند اختلاس را دادگاه اثبات میکند نه ادعای پشت تریبون فرهنگیان فردی را نمیخوا هند که با آن ها گریه کنند ، بلکه کسی رو میخواهند که به مشکل انها رسیدگی کنند چه کسی بیشتر از ما نگران انقلاب است مردم که این صحبت ها رو میشنوید این مجلس مجلس ولایت و انقلاب است اما با تهمت و افترا مخالف است %d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%81%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d9%84%d8%af%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%ad%d9%85%d8%af%db%8c%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%a2%d8%b4%d8%aa%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: امیدوارم بتوانم نسبت به معلمان دینم را ادا کنم. محور کلی برنامه من در چارچوب سندتحول نظام آموزش و پرورش است. باید در محیط مدرسه از حافظه محوری به خلاقیت محوری برسیم. برای گذر از وضع موجود باید نگاه و رویکرد جدیدی به آموزش و پرورش داشته باشیم. آموزش پرورش باید همین منابع را که دارد مدیریت کند تا بخشی از مشکلات رفع شود. اقتصاد و کهنگی مدارس از دیگر مشکلات آموزش و پرورش است. از نظر نگاه تربیتی نیازمند استفاده بیشتر از بانوان هستیم. نظام آموزش و پرورش از پویایی دور شده است. فعالیت بنده بر اساس سخنان مقام معظم رهبری می خواهم آموزش و پرورش را از خمودگی و سکون خارج کنم. برنامه ریزی آموزشی با تنگناهای مختلف روبرو است. اقتصاد آموزش و پرورش، ضعف مشارکت خانواده ها، شکاف میان خانه و مدرسه، کمبود امکانات آموزش را تحت تاثیر قرار داده است. نتیجه تحقیقات نشان داده است در جامعه معلمان بالاترین منزلت اجتماعی را دارند اما از نظر معیشتی بسیار پایین تر از دیگر افراد جامعه هستند. در بعضی مناطق متاسفانه هنوز مدرسه کپری وجود دارد. توسعه کشور نیازمند رشد متوازن و به هم پیوسته آموزش و پرورش و آموزش عالی است. باید مدرسه را محور توسعه قرار دهیم. قطعا به تنهایی نمی توانم مشکلات آموزش و پرورش را رفع کنم و همه دولت و مجلس باید کمک کنند. نظام آموزش و پرورش گرفتار بیماری های ساختاری است. برنامه میان مدت را در کنار برنامه بلند مدت ارائه داده ام. برنامه من در جهت خواست مقام معظم رهبری، واقع گرا و تحول خواه است.     جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی با رسیدن به زمان اذان ظهر موقتا تعطیل شد. ادامه صلاحیت وزرای پیشنهادی در نوبت عصر آغاز شد. دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:  چرا تهمت می زنید؟ با این تهمت ها برای خودم نگران نیستم، من برای انقلاب نگرانم.   پذیرش مسوولیت جز عشق و عاشقی به انقلاب و ولایت هیچ چیز نیست پس چرا نیروهای انقلابی را ناامید می کنید. من همیشه به دنبال اجرای منویات رهبری بوده ام. من یک روز بازداشت نشدم و اگر نقوی حسینی مدرک دارد به هیات رییسه ارائه دهد و اگر ندارد از این تریبون به مردم اعلام کند. چرا تهمت می زنید؟ با این تهمت ها برای خودم نگران نیستم، من برای انقلاب نگرانم. همه زندگی من در راه انقلاب بوده است و در همه بحران ها وارد شده ام. آقای نقوی حسینی من در انگلستان به مدرسه جمهوری اسلامی کمک کردم و ریالی دریافت نکردم. آقای نقوی حسینی من اصلا نماینده مجلس ششم نبوده ام.   اولویت اصلی من پرداختن به مناطق محروم است. به دنبال حل مشکلات معیشتی معلمان و معوق بدهی بازنشستگان را پرداخت می کنیم. 1395-05-16_13-04-11 بررسی رای اعتماد به صالحی امیری وزیر پیشنهادی ارشاد  نوروزی مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: بحث فتنه ادامه دارد و هرکسی معرفی شده اعلام کند چه ارتباطی با فتنه دارد و از فتنه اعلام برائت کنند.
  برای جلوگیری از سیاسی شدن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه برنامه ای دارید
یکی از دغدغه های رهبری تهاجم و نفوذ فرهنگی است شما در این زمینه چه برنامه ای دارید؟
برای ساماندهی فضای مجازی چه برنامه ای دارید؟
img14521753
قاضی زاده هاشمی مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:
حال فرهنگ این روزها انقدر بد است که شما توان درست کردن آن را ندارید
شوربختانه مرور برنامه های شما نشان می دهد دستتان خالی تر از آن است که بتوانید مشکلات فرهنگ را حل کنید.
جنتی شهید کنسرت نیستند بلکه دلیل چیز دیگری است که بعدها به شما می گویم.
شما کتاب هایی منتشر کردید که بیشتر کتاب سازی است.
برادر سید رضا فلاح شما سرباز گمنام امام زمان بودید چرا در سوابق خود ننوشتید؟
%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%af%d9%882-2 بیرانوندی موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: در ابتدا از طرف جامعه فرهنگی از دکتر جنتی تشکر می کنم. دکتر صالحی امیری هم متعهد است هم متخصص. دوران بگم بگم ها سرآمده است اگر چیزی برای گفتن دارید بگویید. مولود فکری ما نوشته های ما هستند. صالحی امیری برای وزیر شدن ننوشته اند بلکه دغدغه هایش را نوشته است. صالحی امیری چالش ها و آسیب های فرهنگی را می شناسد.   احمدی لاشکی موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: مقام معظم رهبری تاکید کردند که مساله فرهنگی از موضوع اقتصاد مهمتر است. آیا صالحی امیری برای سیا کار کرده است؟ آقای قاضی زاده کتاب های صالحی امیری چه نقصی دارد؟. آیا فعالیت های فرهنگی صالحی امیری جزو نکات منفی اوست؟.   1447421720_left در مجلس نهم کم کاری کردیم و صالحی امیری رای نیاورد. ذوالنوری مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: ما نمی خواهیم خدمات گذشته عزیزان را نفی کنیم اما امام فرمودند میزان حال فعلی افراد است. صالحی امیری در زمان فتنه نامه ای امضا کردند و همین باعث مخالفت من با ایشان است. برادری گفتند فتنه کی تمام می شود که باید گفت تا عده ای در مسیر فتنه هستند، فتنه هست و تا زمانی که افراد حق موضع خود را مشخص کنند فتنه خواهد بود. رهبری فرمودند که موضع من در فتنه همان است و در این مورد حساس هستم.   تابش موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:  در تریبون مجلس، در جمهوری اسلامی تهمت ها و صحبت هایی شد، من استدعا می کنم هر پاکتی که آقای نقوی دادند یا نامه ای که آقای ذوالنور قرائت کرد (اگر طبقه بندی دارد چرا باید دست نماینده برسد) همه را منتشر کنید تا نمایندگان قضاوت کنند و تصمیم بگیرند که رای بدهند یا نه برنامه صالحی امیری نشان دهنده شناخت او از حوزه فرهنگ و هنر است. صالحی امیری گلوگاه های فرهنگی را می شناسد و می تواند امنیت فرهنگی ایجاد کند. آشوری موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: ملاک و معیار همه ما در دادن رای اعتماد قانون است. همه ما معتقدیم حال فرهنگ خراب است ولی ما در حوزه فرهنگ دچار فرافکنی هستیم. صالحی امیری جهت رفع دغدغه های اساسی که توسط رهبری عنوان شده تلاش کنیم. صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: فرهنگ اکسیژن و چشمه جوشانی است که همه افراد می توانند از آن سیراب شوند. مقام معظم رهبری حاشیه اقتصاد و سیاست نیست، اقتصاد و سیاست در حاشیه فرهنگ هستند. 20 سال عمر خود را برای پژوهش و تلاش در حوزه فرهنگ و اجتماع گذاشتم. ما در این سه سال توانستیم گفتگوی فرهنگی را در کشور نهادینه کنیم. اولین کاری که خواهم کرد در حوزه ارشاد ایجاد ثبات و آرامش در حوزه فرهنگی است. همه در دایره انقلاب هستند. چه اصلاح طلب و چه اصول گرا. در دایره ای قرار داریم که باید در کنار هم زیست داشته باشیم. وزارت فرهنگ نباید وارد حوزه سیاست شود. باید با هم تعامل داشته باشیم. سیاستمداران باید از حوزه فرهنگ خارج شوند ما باید تنوع فرهنگی را به رسمیت بشناسیم. باید خرده فرهنگ ها را تقویت کنیم. کسی که دکترای مدیریت دارد می تواند یک دستگاه را ارداره کند اگر رشته مدیریت نمی تواند یک دستگاه فرهنگی را اداره کند پس چه کسی می تواند؟ من از بنیانگذاران مدیریت فرهنگی در دانشگاه هستم. وضع کتاب در کشور خوب نیست. باید همه کمک کنیم به گسترش کتاب خوانی در کشور. به این باور هستم که مجلس در راس امور است. ما همگان ملزم هستیم که بدانیم مجلس در همه امور در راس است و همکاری با مجلس یک استراتژی دائمی در صورت رای اعتماد شما خواهد بود. معیار حرکت من اخلاق است. من هرگز به شما دروغ نخواهم گفت. هرگز به اموال مردم دستبرد نخواهم زد. هرگز رای جمعی را به رای فردی ترجیح نخواهم داد. در دفاع از حقوق اصحاب هنر دفاع خواهم کرد. از رهبری و امام دفاع خواهم کرد. پذیرش این مسئولیت برای نام و نان نبود خدایا تو شاهدی. شکری آغاز بررسی رای اعتماد به مسعود سلطانی فر  وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان  محمود شکری مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رهبر عزیزمان در باب فتنه فرمایشاتی بیان کردند و گفتند فتنه گناهی نابخشودنی است. جانباز و بسج و غیره ذلک ندارد. همه باید حواس و بصیرت داشته باشند. کسی که مسئولیت قبول میکند اگر توانایی آن را نداشته باشد اول به خودش خیانت می کند. یک بحرانی در زمان استانداری آقای سلطانی فر پیش آمد که سخنگوی وقت دولت مجبور به عذرخواهی شد و گفت بحران ایجاد شده به دلیل ناکارآمدی بعضی دستگاه های اجرایی است. در زمان فتنه مجلس ششم آقای سلطانی فر اولین استانداری بود که درخواست استعفاء داد. سوابق تحصیلی آقای سلطانی فر لیسانس و فوق لیسانس علوم سیاسی است. ما دکترای ورزش تخصصی داریم که از لحاظ تجربی و علمی وارد هستند. یعنی در کشور قحط الرجال است که همیشه همین سه نفر به عنوان وزیر پیشنهاد می شوند. 139412080703119447229574 سید محمد جواد ابطحی مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: دانش آشتیانی در مورد فتنه تبری نجستند. این قابل تقدیر است که حداقل در نظر خودش ایستاده است. آقای رییس جمهور گفتید از سیاست فریب استفاده نشود از اقتصاد گفتید اما چرا در وزرای اجتماعی تغییر ایجاد کردید. سه وزیر از یک جناح انتخاب می شوند آنهم وزرایی که یک بار از مجلس رای منفی گرفته اند. آیا این اعتدال است؟ در برزیل پله را برای وزیر ورزش معرفی می کنند و ما کسی که سابقه ندارد. برنامه ایشان بسیار تکان دهنده است. خواستار عدم محدودیت جنسی برای همه هستند، این با آموزه های ما مطابق است؟ در برزیل پله اسطوره فوتبال را وزیر ورزش معرفی می کنند و ما آقای سلطانی فر را که مدارک علوم سیاسی دارد و کارمند تربیت بدنی بودند معرفی می کنیم.   موسوی بیوکی موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: سلطانی فر مدیر کارآمد است. دوسال در تربیت بدنی بوده است و کاملا آگاه هستند. سلطانی فر می تواند ورزش را دانش بنیان کند. باید کمک کنیم نیروهای خدوم مدیریت را در دست بگیرند.   مقدسی  موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: سلطانی فر را سالیان سال می شناسم. پدر ایشان به نام بودند. ایشان اعتقاد به تعامل با نمایندگان مجلس بودند. او 12 سال استاندار بوده است و به کوچک ترین مسائل اشراف دارد. سلطانی فر در حوزه جوانان حرف برای گفتن دارند. سلطانی فر به تعامل با نمایندگان اعتقاد دارند. اگر سلطانی فر در دوره نهم رای آورده بود حال ورزش اینگونه نبود. 82242647-71042039 نادری مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: تغییرات در کابینه باید اقتصادی باشد. اما متاسفانه چنین اتفاقی نمی افتاد. با فشار به وزیر آموزش و پرورش از پاسخگویی در مورد ماجرای تخلف هشت هزار میلیاردی سرباز زده شده است. میگویند آقای سلطانی فر در میراث فرهنگی عملکرد خوبی داشتند. پس چرا باید از آن حوزه انتقال پیدا کند؟ اگر کارنامه مثبتی داشتند باید کار خود را ادامه دهند. برنامه های ایشان مرتبط با باشگاه های بزرگ است ، در حالی که ورزش شور منحصر به این باشگاه ها نیست. توجه جدی به ورزش دانش آموزی و دانشجویی نشده است. برنامه ها برای حوزه جوانان روشن و رسا نیست. برنامه های آقای سلطانی فر برای مبارزه با فساد در ورزش  به خصوص در فوتبال مغفول مانده است.   امینی فر موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: سلطانی فر بر اساس سیاست های دولت تدبیروامید خطر کردند و این پیشنهاد را پذیرفتند. سلطانی فر توجه ویژه ای به ورزش همگانی دارد. مناطق محروم سیستان و بلوچستان و کردستان سرشار از استعداد هستند که سلطانی فر توجه ویژه ای در برنامه هایش به آنها داشته است. یکی از نقاط قوت برنامه های سلطانی فر توجه به موضوع جوانان است. سوابق سلطانی فر و برنامه های ایشان باعث شد امروز از این جایگاه از وی دفاع کنم. یک دلار سرمایه گذاری در ورزش همگانی حداقل 4 هزار دلار در درمان وهزینه های آن صرفه جویی خواهیم کرد. سلطانی فر برنامه های خوبی و توجه خاصی به ورزش همگانی دارند. در برنامه های ایشان نگاه ویژه ای به ورزش در مناطق محروم و روستایی  وجود دارد. 1456771672587_photo_2016-02-29_22-10-44-th3 پروانه سلحشوری موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: در ماه های واپسین دولت یازدهم و در ماه های آغازین مجلس دهم قرار است بنای نویی را بگذاریم. این مجلس متفاوت است و بر نقاط قوت افراد تکیه خواهد کرد. آقای سلطانی فر از مدیران برتر اجرایی در کشور هستند و کارنامه شان نشان می دهد که در هر حوزه ای حضور داشتند موفق بودند و توانستند این موفقیت را با نمود بیشتری نشان دهند. من به جناب رئیس جمهور بابت این انتخاب تبریک می گویم. من به همکاران خودم هم تبریک می گویم. چون می دانم این آزمون را با رای بالا به ایشان طی می کنند. یکی از دوستان می گفت که زمانی ایشان استاندار گیلان بودند بیشترین خدمات را به استان انجام دادند که در هیچ دوره ای تکرار نشد. این عزیز گفت که به خاطر همه زحماتش در گیلان همیشه دو رکعت نماز برای آقای سلطانی فر می خوانم. آیا این ویژگی کافی نیست برای اثبات شایستگی ایشان؟ درباره مدرک صحبت می کنند. مگر وزیر قبلی مدرک ورزشی نداشت؟ پس چرا آن موقع نقد می کردید. آقای سلطانی فر قرار است به ورزش جوانان توجه نشان دهد. زنان ما از نبود ورزش در زندگی خود در رنج هستند. ما می دانیم که ایشان این تحول را ایجاد می کنند. ورزش نماد صلح و ارتباطات بین الملی است، اگر سیاسیون دنیا را به جنگ می کشانند ورزشکاران به صلح دعوت می کنند و آقای سلطانی فر نیز چنین ویژگی دارند. به عنوان سخنران آخر نمایندگان در جلسه امروز از همکاران خودم می خواهم که به خاطر یک کلید واژه رای ندهند و امیدوارم با رای به هر سه وزیر پیشنهادی مجلس، مجلس اعتدالی و با رویکرد جدید خودش را معرفی کند. سلطانی-فر سلطانی فر در جلسه رای اعتماد به خود: باید ساماندهی وضعیت جوانان در صدر ماموریت دولت قرار بگیرد از رییس جمهور برای اعتماد دوباره به من تشکر می کنم. من به سختی راه و سازماندهی جوانان آشنا هستم. توانستیم سازمان میراث فرهنگی به سروسامان را به عنوان دستگاه نمونه کشور معرفی کنیم. بر اساس عهدی که با شما می بندم و مساعدت شما آماده ام صداقت و صلابت و اعتدال و انصاف و جلب قوای مختلف کشور و سازمان های مردم نهاد و علمای حوزه علمیه، مدیرت راهبردی در سه سطح کلان، میانی و خرد را به کار بگیرم. با ترکیب عقلانیت و استفاده از تجربه سیاست هایی معطوف به انعطاب حداکثری با نهایت ظرافت و دقت ، جوانان را فرصت طلایی و ذخیره تمام نشدنی از عشق و شور بدانم. جنگ شایاگان جوان را از دست ندهم و امید به آینده را به او تقدیم کنیم. باید ساماندهی وضعیت جوانان در صدر ماموریت دولت قرار بگیرد. تعامل و تفاهم نهادها در حوزه جوانان توسعه یابد. استفاده از تجربیات جهانی نیز راه گشاست. جوانان در مرکز تحول قرار گرفته اند. تا سال 2030 بیکاری در کشورهای بزرگ جهان به واسطه دنیای ارتباط از بین خواهد رفت. برنامه های من برای جوانان به شرح زیر است. فعال کردن شورای عالی جوانان. ساماندهی و توانمندسازی نیروهای فعال در حوزه جوانان. پایش دائمی شاخص های مختلف امور جوانان و ایجاد بانک اطلاعاتی. شناسایی خلا های نظری. ظرفیت سازی و مدیریت اوقات فراغت جوانان. ورزش پدیده چند وجهی است. ورزش نقش ممتازی در معرفی توانمندی کشورها دارد. شاخص شادی و نشاط از نشانه های توسعه و پایدار و کارآمدی نظام های سیاسی است. بهترین صحنه ها در میادین ورزشی ثبت می شود. دیپلماسی ورزشی بخش مهمی از سیاست خارجی کشورهای برای پیش برد اهداف دولت هاست. باید برای نشان دادن نام ایران باید مجهز به علم و تجربه بود.   با پایان سخنان سلطانی فر  رای گیری در مجلس شورای اسلامی برای وزرای پیشنهادی آغاز شد. بعد از پایان رای گیری نتایج زیر بدست آمد. صالحی امیری، گزینه پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با  180 رای موافق؛ 89 رای مخالف؛  6ممتنع به عنوان وزیر رای اعتماد گرفت. دانش آشتیانی با 157 رای موافق- 111 رای مخالف و 6 رای ممتنع موفق به کسب رای اعتماد مجلس برای تصدی وزارت آموزش و پرورش شد همچنین نمایندگان مجلس با  193 رای موافق ، 72 را مخالف و 9 رای ممتنع  به مسعود سلطانی فر اعتماد کردند و به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.