۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ۱۹:۵۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب سکه نسبت به قبل از عید تقریباً ۲ برابر شده است.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم:«محمد کشتی‌آرای» فعال بازار طلا، درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه اظهار داشت: امروز قیمت جهانی طلا با افزایش همراه شد و به 2270 دلار رسید. با افزایش قیمت اونس و قیمت ارز در بازار داخلی که عمدتاً ناشی از خبرهای سیاسی و تحولات خاورمیانه است، شاهد افزایش شدید تقاضا در بازار هستیم که مهمترین عامل رشد قیمت طلا و سکه در یکی دو روز اخیر به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه حباب سکه نسبت به قبل از عید تقریباً 2 برابر افزایش داشته است، گفت: حباب سکه قبل عید 5.5 میلیون تومان بود که امروز به 9.2 میلیون تومان رسیده است.

او با تأکید بر اینکه تقاضا به دلیل هیجانات بازار خیلی بالا رفته است، تصریح کرد: هیجان بازار باعث افزایش فاصله خرید و فروش می‌شود. سکه در بازار هست ولی فروشنده کمتر از خریدار است.

این فعال بازار طلا و جواهر با تأکید بر اینکه با افزایش تقاضا حباب سکه در حال افزایش است، افزود: شاید در روزهای آینده باز هم بازار دستخوش نوسانات شود، ولی همه چیز به تحولات اونس و قیمت ارز بستگی دارد.

کشتی‌آرای ضمن اشاره به اینکه قیمت طلا حباب ندارد و واقعی است، گفت: هم اکنون قیمت هر گرم طلای 18 عیار در محدوده 3.5 میلیون تومان است. در معاملات امروز، تمام قطعات سکه به رکورد جدیدی رسیدند. در آخرین معاملات، سکه طرح جدید رکورد زد و به 40 میلیون تومان رسید؛ سکه طرح قدیم هم 43 میلیون و 400 هزار تومان شد. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 26 میلیون و 100 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 16 میلیون تومان و سکه یک‌گرمی 7 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : طلا سکه

نظر شما:

security code