معضلی که گریبان گیر گیلان است؛
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۲:۰۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس اجتماعی- طی چند ماه اخیر با افزایش فقر و بیکاری شاهد رشد چشمگیر سرقت‌های خرد در سطح استان هستیم.

پیام ‌های شهروندی ارسالی به گیل‌خبر در چند ماه اخیر روایتگر سرقت‌های متعدد درپوش‌های فاضلاب شهری است که می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را رقم بزند.

امروزه شهروندان از سویی با افزایش سرقت‌ها و از سوی دیگر با عدم توجه اداره آب و فاضلاب گیلان برای نظارت بر درپوش چاه‌های فاضلاب شهری درگیر هستند.

طی ماه‌های گذشته برخی از چاه‌های فاضلاب شهری که بدون درپوش ممکن است جان کودکان و بزرگسالان را به خطر اندازد و برای خودروها هزینه‌‌های سنگینی را رقم زند، به حال خود رها شده و هفته‌ها بعد از سرقت بدون حتی مانع گذاری، تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان هستند.

آخرین پیام شهروندی ارسالی این گونه روایت می‌کند:

«سلام وقت بخیر
منحول درب فاضلاب کوچه ما واقع در شهرک شهید بهشتی گلستان ۳ بن بست فرعی اول، سه روزه دزدیده شده که با توجه به پیگیری ها و تماس‌های متعدد با دایره اتفاقات آبفا و شرکت آب و فاضلاب منطقه هنوز هیچ ترتیب اثری داده نشده، با توجه به محل این چاهک که جلوی پارکینگ خونه های انتهای کوچه است تردد عملا به سختی صورت میگیره ، لطف کنید مورد فوق رو انعکاس بدید، ممنون از پایگاه خبریتون»

اجابت این حداقل خواسته شهروندان، از وظایف ذاتی و بدیهی آبفای گیلان است اما به نظر می‌رسد که عزم و اراده‌ای برای رسیدگی و حل این مشکلات نیست و این عدم رسیدگی بستری برای تهدید جان و مال شهروندان خواهد بود.

گیل خبر پیش از این نیز در مطلبی به افزایش چشمگیر انبارهای ضایعاتی غیر مجاز در شهر رشت اشاره کرد که بطور معمول از مهمترین خریداران اینگونه اقلام محسوب می گردند. اینجا را بخوانید

گفتنی است گیل خبر آمادگی انتشار هرگونه پاسخی نسبت به این یادداشت از سوی شرکت آبفای گیلان را دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code