بازی خطرناک با اعصاب و روان شهروندان؛
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۱۰:۰۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ مطهره احمدی- این روزها اگر به هر دلیلی در خیابان‌های شهر رشت و استان گیلان نیاز به پول نقد داشته باشید، بهتر است وقت خود را برای رسیدن به عابربانک‌های شهر تلف نکنید چون تقریبا هیچ پول نقدی در آنها موجود نیست!

گیل خبر پس از پیام‌های شهروندی متعددی در هفته‌های اخیر، در روزهای گذشته نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به معضل عدم وجود وجه نقد در عابربانک‌های شهر و استان شد اما گویا گوش شنوایی نیست و آنچنان که پیداست قصدی برای حل این مشکل وجود ندارد.

سیدمحمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به عنوان عالی‌ترین مقام اقتصادی استان باید پاسخگوی این وضعیت باشد و روشنگری کند که چرا شهروندان برای دریافت اندک پول نقدی، باید اسیر و سرگردان باشند؟

در سویی دیگر کیوان حسن زاده، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز ماه‌هاست از زمان سرپرستی قانونی وی گذشته و حتی حق امضای هیچ نامه‌ای را ندارد. در حقیقت عملا استانداری گیلان بدون مدیرکل اقتصادی اداره می‌شود.

در حالی که از وظایف اساسی و اصلی معاون اقتصادی و مدیرکل اقتصادی استانداری، رصد مداوم بانک‌ها و بازار و برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی بانک‌هاست، اما آنچه در خیابان‌های شهر شاهد آن هستیم، گواه عدم مدیریت و نظارت دقیق در این حوزه است؛ در غیر این صورت چگونه ممکن است عابربانک های استان، هفته‌های متوالی فاقد وجه نقد باشند؟!

در روزهایی که جامعه بیش از پیش نیاز به آرامش دارد، به نظر می‌رسد برخی عامدانه یا نادانسته، در پی ایجاد نارضایتی‌های بیشتری برای مردم هستند.

از دستگاه‌های نظارتی و مسئول انتظار می‌رود در راستای برقراری آرامش در میان جامعه، با عوامل بروز نارضایتی‌ها برخورد کرده و برای احقاق حقوق شهروندان، تا حل کامل مشکل عدم وجود نقدینگی در عابربانک‌های استان گیلان، پیگیر این موضوع باشند.