نماینده مردم تالش و رضوانشهر:
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۱:۲۹ چاپ

نماینده مردم تالش و رضوانشهر با انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد کارگران سد شفارود گفت که زیبنده مجلس انقلابی نیست که ما خود را انقلابی بدانیم اما عده‌ای از مردم حقوق معوقه داشته باشند.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، حسن محمدیاری با استناد به ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکر شفاهی گفت: کارگران سد شفارود از حدود ۵ ماه پیش حقوق و دستمزد نگرفته اند، زیبنده مجلس انقلابی نیست که ما خود را انقلابی بدانیم اما عده‌ای از مردم در ۵ ماه گذشته حقوق نگرفته باشند و شرمنده خانواده‌شان باشند.

وی ادامه داد: در این باره چندین بار به وزیر نیرو تذکر داده و خواستار افزایش نظارت بر سد شفارود شدم، پیمانکاری که اهلیت ندارد و لاکچری زندگی می‌کند، نمی‌تواند به درد مردم و کارگران زحمت کش برسد.

محمدیاری توضیح داد: مدیریت پیمان منصوب به وزارت نیرو، به جای نظارت بر عملکرد پیمانکار بیشتر به زرق و برق و اقامت لاکچری عوامل خود در منطقه اهتمام دارد و ماهانه میلیاردها تومان هزینه می‌کند. در این شرایط کارگران شریف ۵ ماه است که حقوق نگرفته و  جلوی فرمانداری رضوانشهر تجمع کردند، در این رابطه به استاندار نیز تذکر دادم اما توجهی نشد، لذا از هیأت رئیسه می‌خواهم که وزیر نیرو  به مجلس احضار شود. این موضوع مهم و امنیتی شده است.

محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: یکی از مشکلات وزارت نیرو بحث دیون به بخش خصوصی و طلبکاران است که حتما باید این موضوع را از دولت پیگیری کنیم، کمیسیون نیز پیگیری‌ می کند تا این مشکلات حل و فصل شده و در انتخاب پیمانکاران دقت لازم صورت گیرد.