شهرام مومنی سرپرست آتش نشانی رشت از حادثه آتش سوزی در انبار سوپر مارکت در ساعت ۱۶:۳۵ دقیقه امروز ۲۵ خرداد ۹۹ خبر داد.

گیل خبر/ حادثه آتش سوزی در انبار سوپر مارکت در ساعت ۱۶:۳۵ دقیقه امروز ۲۵ خرداد ۹۹ به مرکز ستاد فرماندهی آتش‌نشانی رشت اطلاع داده شد‌.

شهرام مومنی سرپرست سازمان آتش‌نشانی رشت از اعزام ۴۱ آتش نشان و افسر ارشد بهمراه ۱۷ دستگاه خودروی اطفایی، آبرسان، خودرو پشتیبان دستگاه تنفسی و نردبان به محل حادثه واقع در شهرک شهید بهشتی گلستان ۱۴ خبر داد.

وی با بیان اینکه آتش در طبقه اول ساختمان ۵ طبقه رخ داد، افزود: دود گرفتگی شدید ساختمان تجاری، تیم های نجات را به واحد های مختلف کشاند که در نهایت ۱۷ شهروند از میان دود و آتش به مکان امن انتقال یافتند.

وی ضمن تاکید بر اینکه یکی از شهروندان دچار سوختگی شده بود ادامه داد:  سه آتش نشان بعلت شکستگی سر و دود گرفتگی دچار حادثه شدند که همگی توسط تیم اورژانس حاضر در محل به مراکز درمانی انتقال یافتند. 

مومنی با اشاره به تلاش تیم اطفایی در مهار آتش و پیشگیری از گسترش آن، افزود: علت این آتش سوزی در دست بررسی است و آتش به واحد های ساختمانی دیگر سرایتی نداشت.

همین گزارش حاکی است: نجات یافتگان؛ یک تن از داخل آسانسور،  ۸ تن بوسیله نردبان هیدرولیک و ۸ تن به همت تیم نجات و بوسیله دستگاه های تنفسی به مکان امن انتقال یافتند که برخی از آسیب دیدگان(دود گرفتگی) توسط تیم های اورژانس حاضر در محل بطور سرپایی مداوا شدند.

گفتنی است: مومنی سرپرست سازمان آتش‌نشانی در پایان از حضور تیم های اورژانس، نیروهای انتظامی و راهور، اداره برق و گاز که در این حادثه همکاری و پشتیبانی ویژه ای با آتش نشانان  داشته اند سپاسگزاری کرد.

 

برنا