در اولین روز طرح فاصله گذاری هوشمند؛
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۲:۰۱ چاپ

گیل خبر/ سرویس استانی:در حالی که قرار بود با شروع طرح فاصله گذاری هوشمند،  اتاق اصناف ایران شیوه اجرای این طرح در واحدهای صنفی را مبتنی بر بخشنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور اعلام کند و واحدهای صنفی  بر اساس مشاغل پرخطر و کم خطر تقسیم بندی شوند، ولی  از صبح شنبه 23 فروردین شاهد آن هستیم که تقریبا غالب واحدهای صنفی گیلان اقدام به بازگشایی کرده اند و حتی  پاساژ و کافی شاپ ها  و آرایشگاه هایی نیز در سطح شهر باز بوده اند. 

همچنین پیش از این اعلام شد واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند. با این حال این شیوه بازگشایی واحدهای صنفی نشان می دهد این قضیه چندان جدی گرفته نشده است.

به نظر می رسد نهادهای اجرایی و نظارتی اگر در همین ابتدای کار مانع بازشدن واحهای پرخطر نشوند عملا این فاصله گذاری تنها روی کاغذ برقرار خواهد ماند. باید توجه داشت که مسئولان وزارت بهداشت بارها اعلام کرده اند که پیک دوم کرونا در حال ورود به کشور است. مشخص است اگر نظارت و محدودیتی در مقابل سیل جمعیت خیابان ها صورت نگیرد دوباره شاهد افزایش بیماران و مبتلایان  به کرونا خواهیم بود. با این تفاوت که دیگر برای کادر درمانی ما رمقی برای درمان باقی نمانده است.