سخنگوی علوم پزشکی گیلان خبر داد:
۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۵:۰۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

سخنگوی علوم پزشکی گیلان از افزایش تعداد بیماران کرونایی در این استان در روزهای گذشته خبر داد و گفت برای اولین بار طی چند ماه گذشته، دوباره تعداد بستری‌های ما سه رقمی شده است.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ سخنگوی علوم پزشکی گیلان، کل بستری های گیلان که دارای علائم کرونایی هستند را ۱۰۶ نفر دانست و افزود: پس از چند ماه دوباره آمار بستری های کرونایی گیلان از دو رقمی به سه رقمی رسید.

دکتر فردین مهرابیان، از بستری شدن ۳۴ بیمار مشکوک به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: همچنین طی این مدت ۱۹ بیمار ترخیصی داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ۱۵ نفر از بیماران در بخش آی.سی.یو بستری هستند و هفت بیمار بدحال داریم، اضافه کرد: شش بیمار طی شبانه روز گذشته در بخش آی.سی.یو بستری شدند.

مهرابیان، یکی از عوامل افزایش بستری ها را همزمان با افزایش آمار مبتلایان در سطح کشور دانست و بیان کرد: ویروس کرونا به شدت مسری است.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش مسافرت های نوروزی در کنار کاهش رعایت موازین بهداشتی هستیم، خاطرنشان کرد: افراد چه در مقابل کرونا و چه در مقابل سایر ویروس ها و باکتری ها، حتما در صورت بروز علائم سرماخوردگی از حضور در اجتماعات خودداری کنند.