۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۲:۴۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

آیین افتتاح سومین دوره کارآموزی قضایی دادگستری استان گیلان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، آیین افتتاح سومین دوره کارآموزی قضایی دادگستری استان گیلان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: عید قربان روز قربانی شدن و قربانی دادن است. عید قربان روز برهم زدن وابستگی ها و تعلقات است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه قضاوت تصریح کرد: اگر از قلم یک قاضی عدالت جاری شود ارزشی بالاتر از تمام داشته ها و ثروت های دنیایی دارد.

رئیس شورای قضایی استان با طرح این پرسش که چرا در همه جوامع و حوزه ها به موازات دانسته های علمی رفتار انسانی شکل نمی گیرد اظهار داشت: در دنیای امروز اگرچه حجم اطلاعات و آگاهی های بشر رو به فزونی است ولی به موازات دانسته ها، رفتارها شکل نمی گیرد و باید این موضوع دقیقا بررسی شود.

وی با استناد به آیه " یا داود انا جعلناک خلیفه فی الارض فاحکم بین الناس بالحق" افزود: حضرت داود خلیفه و نمایاننده اسماء و صفات الهی بود لذا به فهم درست و والایی دست یافته بود و به خوبی قضاوت می نمود.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر اینکه  قاضی برای قضاوت به فهم درست نیازمند است گفت: جهت نیل به این خصیصه باید با عبودیت و بندگی خود را به خدا نزدیک کرده و از او استمداد کنیم تا برای صدور احکام عادلانه و متقن به ما فهم و درک عمیق و دقیقی عنایت فرماید.