در راستای اهداف سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین و برای رشد زیست بوم فناوری و رفع مشکلات زیست محیطی :
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۱۱:۴۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
شهرداری رشت و صندوق پژوهش و فناوری گیلان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

 در راستای اهداف تولید ، دانش‌‌بنیان و اشتغال‌آفرین تفاهم‌نامه هم‌کاری فی‌مابین شهرداری کلانشهر رشت و صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان برای رشد زیست‌بوم فناوری و رفع مشکلات زیست محیطی منعقد شد.

گیل خبر/ مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان در ابتدای این نشست هدف از امضای این تفاهم‌نامه را حل مسائل مدیریت شهری از طریق پتانسیل‌های موجود در زیست‌بوم فناوری استان برشمرد و خاطر نشان کرد: "شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان می‌توانند بسیاری از چالش‌های حوزه مدیریت شهری و پسماند را از طریق راه حل‌های مبتنی بر دانش، فناوری و نوآوری حل نمایند".

دانیال سمیعی در ادامه افزود : صندوق پژوهش و فناوری استان می‌تواند از طریق تامین منابع در قالب تسهیلات، سرمایه‌گذاری یا هم‌سرمایه‌گذاری منابع مالی شهرداری و منابع مالی کارگزاری شده نزد خود را به حل مسائل موجود در زمینه مدیریت شهری اختصاص دهد.

وی همچنین تصویب و ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان و شعار سال را فرصتی ارزشمند برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود در استان نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و سرمایه انسانی متخصص دانست و و تاکید کرد که می‌توان از آن برای حل مسائل در حوزه‌های گوناگون بهره جست.

عضو شورای فناوری پارک علم و فناوری استان در پایان سخن نیز استفاده از منابع دولتی برای توسعه زیست‌بوم فناوری را یکی از اهداف قانون جهش تولید دانش بنیان دانست که صراحتا در ماده ۱ این قانون بر آن تاکید شده است.

سید امیر حسین علوی شهردار کلانشهر رشت نیر در مراسم انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری مشترک شهرداری رشت و صندوق پژوهش و فناوری گیلان، نگاه شهرداری به حوزه‌های مرتبط را استراتژیک دانست و با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک با پارک علم و فناوری گیلان برای راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوریهای نوین شهری، تفاهم‌نامه با صندوق را در راستای بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود برای اجرای تفاهم‌نامه مرکز خلاقیت دانست و ضمن بر شمردن فرصت‌های موجود قانونی خواستار تسریع در عملیاتی شدن آن‌ها شد.

علوی، ضمن تاکید بر استفاده از پتانسیل‌های فناوران، شرکت‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان و حمایت از آن‌ها، خواستار توجه همه جانبه به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری از سوی معاونین و مدیران شهرداری شد و راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری‌های نوین شهری را یک گام مهم در این مسیر دانست.

در انتها مجید عزیزی، نائب رییس شورای اسلامی شهر رشت ضمن تاکید بر اهمیت حل مسائل مدیریت شهری از طریق راه حل‌های فناورانه و نوآورانه، این تفاهم‌نامه را فرصتی مناسب برای هم‌کاری و هم‌افزایی در این زمینه دانست.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code