۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۲:۴۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

طی جلسه ای با حضور آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر، حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر و تعدادی از شرکت های توزیع برق کشور، به بررسی اقدامات برای گذر از پیک مصرف برق 1401 پرداخته شد.

گیل خبر/ آرش کردی در این نشست اظهار داشت : تمامی برنامه‌های در نظر گرفته به منظور مدیریت بار شبکه‌های توزیع برق وارد مرحله اجرایی شده و همه ظرفیت‌ها به منظور عبور ایمن و بی دغدغه از تابستان جاری به کار گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در هفته گذشته دما نسبت به متوسط ۱۰ سال گذشته افزایش پیدا کرده است، افزود: با توجه به اینکه دمای حداقل تغییر می‌کند و باعث روشن شدن کولر در صبح‌ها و افزایش مصرف می‌شود نیازمند مدیریت مصرف از سوی مشترکان، بالاخص مشترکین بخش خانگی در این زمینه هستیم.

کردی با تاکید براینکه در صورت همکاری مشترکان در سراسر کشور، می‌توانیم از تابستان امسال بدون محدودیت عبور کنیم، یادآور شد: مشوق‌هایی که برای همکاری مشترکان خانگی تعریف شده است نیاز به معرفی بیشتر از سوی روابط عمومی های شرکت های توزیع و رسانه های سراسری و استانی دارد.

وی مدیریت مصرف اعمال شده امسال را با سال‌های گذشته متفاوت دانست و عنوان کرد: این برنامه دقیق با محدودیت کمتر بوده که رضایتمندی و سود مشترک را به همراه دارد و این مهم در کاهش مصرف مشهود است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون شاهد رشد بیش از ۱۰ درصدی مصرف برق صنایع بودیم، یادآور شد: براساس مصوبه هیات وزیران، پس از اتمام دوره اوج بار، هیچ محدودیتی در مصرف صنایع وجود نخواهد داشت و حتی در صورت تجاوز از دیماند با مشترکین فوق همکاری خواهد شد.

آرش کردی تصریح کرد: مهمترین و تاثیرگذارترین بخش مصوبه دولت برای مدیریت مصرف، مربوط به ادارات دولتی است؛ به طوری که این دستگاه ها، باید حتما در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند.

همچنین در این جلسه حمید رضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اظهار داشت: علیرغم افزایش قابل توجه مصرف انرژی، تاکید وزارت نیرو بر جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در تامین برق مشترکان است و به همین منظور ضروری است تمامی امکانات در بخش های تولید، انتقال و توزیع نیرو به منظور گذر ایمن از تابستان 1401 به کار گرفته شود .

وی با یادآوری این که زمستان سال گذشته علیرغم همه سختی های پیش آمده، تجربه موفقی را در کنترل بار شبکه و جلوگیری از قطع برق به دنبال داشت، گفت: با استفاده از تجارب به دست آمده و ظرفیت های موجود می توان امیدوار بود همچون گذشته با همدلی و همراهی مدیران صنعت برق کشور و تلاش متخصصان، تابستان امسال، بدون بروز دغدغه و نگرانی برای هموطنان، پشت سر گذاشته شود.

پیرپیران استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، متخصصان داخلی، کارشناسان خبره شاغل در صنعت برق و دانشگاهیان را راهکاری موثر در افزایش بهره وری و استفاده بهینه از امکانات فعلی و جلوگیری از هدررفت سرمایه های ملی دانست و یادآور شد: در حال حاضر، ظرفیت و تاسیسات قابل قبولی در کشور وجود دارد که می توان با استفاده از راهکارهای خلاقانه و ارتباط موثر تمامی شرکت های توزیع برق کشور با یکدیگر از این تاسیسات، حداکثر استفاده را برد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر درپایان سخنان خود از ارائه خدمت بی منت به ساده ترین و سالم ترین شکل ممکن به عنوان یکی از مهم ترین سرفصل های کاری شرکت های توزیع نیروی برق کشور نام برد و تصریح کرد: صنعت برق، همواره در پاسخگویی به مطالبات مردمی و ارائه خدمات شایسته به هموطنان، پیشگام و زبانزد بوده است و علیرغم حضور همکاران توانمند و متعهد، ضروری است در راستای گسترش هرچه بیشتر فرهنگ مشتری محوری، بازبینی و اصلاح فرآیندهای کاری که ممکن است ارائه خدمات به مخاطبان و هموطنان را دشوار کند به صورت جدی، پیگیری شود.

توسعه نظام مشارکت کارکنان در راستای ارتقای سطح بهره وری شرکت های توزیع برق، فراهم سازی بستر مناسب به منظور انتقال دانش فنی بخش توزیع، استفاده حداکثری و موثر از ظرفیت بخش خصوصی و تقویت و توسعه سامانه های نظارت بر فرآیندها از دیگر موضوعات مورد تاکید در این نشست بود.

گفتنی است این جلسه با حضور مدیرعامل ،قائم اجرائی در امورشهرستانها،معاونین و مشاورین مدیرعامل،سرپرست توزیع برق شهرستان رشت و جمعی از مدیران ستادی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : توزیع برق گیلان

نظر شما:

security code