سخنگوی علوم پزشکی گیلان:
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ ۱۳:۰۸ چاپ

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بستری شدن ۶۴۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان، افزود: در شبانه روز گذشته نیز ۱۳۱ نفر بستری شدند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر فردین مهرابیان از بستری شدن ۱۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: بستری های روزانه گیلان همچنان سه رقمی است.

وی با اشاره به بستری شدن ۶۴۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان، افزود: ۱۳۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و آی.سی.یو و ۱۲۵ بیمار بدحال هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ۹۵.۵ جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز اول و ۹۰.۴ درصد دز دوم واکسن خود را تزریق کردند، گفت: ۴۱ درصد جمعیت واجد شرایط استان معادل ۹۱۶ هزار نفر نیز تاکنون دز سوم را زدند.

مهرابیان از مردم خواست حتما دز سوم را تزریق کنند و ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد افرادی که واکسن نوبت سوم خود را دریافت می کنند، احتمال ابتلا به کرونا در آنان کمتر می شود و یا در صورت ابتلا، شاهد کاهش شدت بیماری و طول مدت بستری هستیم و میزان مرگ و میر نسبت به افراد واکسن نزده بسیار کمتر است.

وی با اشاره به اثربخشی و تنوع بالای واکسن های تولید داخل، خاطرنشان کرد: واکسن های داخلی می توانند جایگزین واکسن های خارجی به ویژه در نوبت سوم شوند.