تزریق چربی به صورت چگونه است، چه خطراتی دارد و چگونه از آنها پیشگیری کنیم؟

انتقال چربی به صورت یک درمان موثر برای جایگزینی چربی‌های از دست رفته، پرکردن چین و چروک‌های صورت و یا تغییر شکل نواحی صورت است. مانند هر روش جراحی، همیشه یک خطر کوچک وجود دارد که متخصص پوست قبل از انجام درمان در مورد آن توضیح می‌دهد.

تزریق چربی به صورت چیست؟

برای دستیابی به ظاهری لاغرتر، متخصصان پوست از لیپوساکشن برای گرفتن سلول‌های چربی از قسمت‌های سفت مانند ران‌ها، پشت و بازوها استفاده می‌کنند. چربی‌هایی که متخصصان پوست حذف می‌کنند، سپس به دقت پردازش شده و به صورت شما منتقل می‌شود تا به نتایج خارق العاده‌ای برسید. تزریق چربی به صورت یک راه فوق العاده برای جایگزینی حجم طبیعی است که زمانی در صورت خود داشتید. البته «این عمل می‌تواند باعث کاهش بافت جای زخم و اصلاح عوارض پوستی صورت نیز بشود».

نواحی برای تزریق چربی به صورت

گونه: تزریق چربی به عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های اصلاح زاویه و عدم تقارن گونه شناخته می شود. علاوه بر این، از این روش برای حذف علائم مشهود پیری مانند افتادگی گونه‌ها، حذف خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم‌ها و همچنین خطوط پیری اطراف دهان استفاده می‌گردد.

چانه: تزریق چربی چانه شامل برداشتن چربی اضافی از ناحیه‌ای از بدن و تزریق آن به اطراف چانه برای افزایش صافی و وضوح خط فک است. برای افزایش حجم نواحی اطراف چانه یا بزرگ کردن فک تزریق چربی به چانه یک روش کم تهاجمی ایده‌آل می باشد.

لب: بزرگ کردن لب با انتقال چربی باعث افزایش حجم لب‌ها از طریق تزریق دقیق چربی می‌شود. از آنجایی که تزریق‌ها از بافت خود بیمار تشکیل شده است، خطر رد آن ناچیز است و احتمال ادغام موفقیت آمیز و دائمی بسیار زیاد است.

در طول فرآیند انتقال چربی صورت چه انتظاری می‌توانم داشته باشم؟

برای انجام پیوند چربی صورت، چربی مورد استفاده در این روش ابتدا باید از محل اهداکننده برداشته شود. این می‌تواند هر ناحیه‌ای از بدن با چربی اضافی باشد، اما نواحی معمولی شامل پهلو، ران یا شکم است. چربی از طریق لیپوساکشن برداشته می‌شود، سپس فیلتر و پاک می‌شود. هنگامی که چربی به درستی آماده شد، با دقت به نواحی مورد نظر تزریق می‌شود.

در حالی که می‌توان نواحی کوچک را با بی‌حسی موضعی و آرام‌بخش خوراکی در مطب انجام داد، برخی از متخصصان پوست تزریق چربی به صورت را تحت آرام‌بخشی عمیق یا بیهوشی عمومی انجام می‌دهند و این روش معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد، اما ممکن است بسته به برنامه درمانی منحصربه‌فرد شما متفاوت باشد. معمولاً بیماران می‌توانند در همان روز (تحت مراقبت یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک) به خانه برگردند.

آیا عوارض احتمالی وجود دارد؟

تقریباً 50-60٪ از حجم اولیه وارد شده ممکن است از بین برود و ممکن است نیاز به یک روش لمسی باشد. عوارض جانبی رایج انتقال چربی صورت عبارتند از کبودی و تورم، احساس بی‌حسی یا تغییر حس در نواحی پر از چربی. این معمولا موقتی است. خونریزی و عفونت غیر معمول است.

علاوه بر این، اگر کاهش حجم در دو طرف صورت دقیقاً برابر نباشد، احتمال عدم تقارن جزئی وجود دارد. با این حال، اگر به هر چهره‌ای از جمله چهره‌های بسیار جذاب نگاه کنید، متوجه می‌شوید که هیچ دو طرف دقیقاً متقارن نیستند.

در نهایت، یک عارضه بسیار نادر اما جدی هر تزریق چربی به صورت (از جمله ژل)، تزریق داخل عروقی (تزریق در رگ خونی) است که منجر به آمبولی، سکته، کوری یا نکروز پوستی (از دست دادن پوست) می‌شود.

تا به امروز 93 مورد آمبولی در سراسر جهان گزارش شده است. مراحل فنی برای جلوگیری از این امر وجود دارد، اما مهم است که هر کسی که این روش را در نظر می‌گیرد، از آن آگاه باشد، هر چند خطر کوچک باشد. انتخاب یک انژکتور متخصص می‌تواند احتمال آمبولی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آیا انتقال چربی صورت بی‌خطر است؟

هنگامی که توسط یک متخصص پوست واجد شرایط انجام می‌شود، تزریق چربی صورت به طور کلی یک روش بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از افراد، انتقال چربی صورت را به جای سایر انواع تزریق انتخاب می‌کنند، زیرا چربی تزریق شده به بدن متعلق به خودشان است، که به طور موثر احتمال هرگونه واکنش نامطلوب را به حداقل می‌رساند.

با این وجود، جنبه لیپوساکشن این درمان شامل جراحی است و هر جراحی با خطرات ذاتی همراه است. انتقال چربی صورت با هماتوم (مجموعه کبودی مانند خون در زیر پوست)، عفونت یا نتایج نامتقارن همراه است. با این حال، یک متخصص پوست باتجربه به دقت هر روش را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که تا حد امکان ایمن باشد و فرصت این عوارض بالقوه را محدود می‌کند.

چگونه خطرات و عوارض تزریق چربی را کاهش دهیم؟

برش‌ها

متخصص پوست در مورد نحوه مراقبت از برش‌ها با شما صحبت می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی می‌توانید حمام کنید یا دوش بگیرید و چگونه نواحی برش خود را تمیز و عاری از کثیفی‌هایی که می‌توانند باعث عفونت شوند، نگه دارید. بسته به محل برش‌ها و طول و عمق ناحیه تحت درمان، ممکن است لازم باشد بانداژ یا پانسمان خود را در یک برنامه زمانی خاص تغییر دهید.

سیگار کشیدن

شما باید تمام تلاش خود را برای اجتناب از سیگار کشیدن بعد از عمل انجام دهید و اگر به طور کلی سیگار را ترک کنید، بهترین شانس را برای نتایج مطلوب خواهید داشت. از جمله پیامدهای منفی دیگراین است که، سیگار کشیدن به گردش خون شما آسیب می‌رساند. گردش خون مناسب لازم است تا بافت جابجا شده به درستی با بافتی که قبلاً در محل قرار داشت متصل شود.

داروها

لطفاً درماتولوژیست پوست خود را در مورد داروهای بدون نسخه یا نسخه‌ای که قصد دارید بعد از عمل مصرف کنید مطلع کنید. متخصص پوست به شما اطلاع می‌دهد که آیا داروهایی وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کنید یا خیر. علاوه بر این، او ممکن است دارویی را برای شما در اختیار شما قرار دهد تا طبق یک برنامه خاص مصرف کنید. این‌ها می‌توانند مسکن یا آنتی بیوتیک باشند. مهم است که این داروها را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید.

تغذیه

برای استفاده حداکثری از نتایج تزریق چربی به صورت، باید مطمئن شوید که عادات تغذیه‌ای خوب را حفظ کنید. این به بهبود و طولانی شدن نتایج کمک می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تناسب اندام داشته باشید و علائم پیری طبیعی را کاهش دهید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code