گیل خبر/ در پی افرایش قیمت‌های نجومی خودرو که حتی پراید را تا مرز ۱۹۰ میلیون تومان رساند، خودروهای ثبت نامی و خرید مستقیم از کارخانه که قیمت کمتری از بازار آزاد دارند در اولویت مردم قرار گرفت.

خودروهای کارخانه‌ای که با قرعه کشی در میان متقاضیان به فروش میرسد و در برخی از موارد حتی دارای ایرادات فنی هستند در سال اخیر خواهان زیادی داشته اند.

اما یکی از مخاطبان گیل خبر در راستای خرید یک خودرو و دریافت های پی در پی ایران خودرو که گویی تمامی ندارد و هر بار بهانه جدیدی برای دریافت مبالغ میلیونی می آورند مطالبی را عنوان کرده که در این مطلب به این موضوع پرداختیم.

توضیحات پیام شهروند:

در اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پس از ثبت نام در ایران خودرو، با مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان خودرویی خریداری شده که ۹۰ میلیون تومان آن در مرحله اول پرداخت شده اما در شب قبل از واریز مانده مبلغ ، پیامکی از ایران خودرو این مبلغ را به ۲۱۲ میلیون تومان افزایش داد، و ۳۲ میلیون تومان به قیمت خودرو افزوده شد. این فرد که در جهت فک رهن سند خودرو مبلغ ۵۰ میلیون تومان را به کارخانه پرداخت کرده بود، با پاسخ عدم چاپ سند به دلیل نپرداختن مالیات رو به رو گشته است که این قانون برای قراردادهای ۱۳ دی به بعد اجرایی خواهد شد و ظاهرا برای انتقال سند باید مجددا مبلغی را به این شرکت بپردازد و پروسه پرداخت پول به ایران خودرو ‌همچنان ادامه یابد!

این فرد مدعی است علی رقم اینکه در ۲۴ آذر تسویه کرده و خودرو را نیز تحویل گرفته است در حساب کاربریش در ایران خودرو تاریخ قرارداد ۱۷ دی ثبت شده و شامل مالیات گردیده است!

شهروند مدعی است که این اتفاق برای بسیاری دیگر از افراد هم افتاده و مبالغی از ۱ میلیون تومان تا ۴ میلیون تومان از خریداران درخواست گردیده است.
خودروهای کارخانه ای که قرار بود با مبلغی معقول تر، ایرانیان را صاحب خودرو کند حال در سویی متفاوت پیش می رود و خرید خودرو برای بسیاری همچنان در حد آرزو باقی خواهد ماند.

سئوال این است که این افزایش های عجیب و مبالغ پی در پی برای یک خودرو ایرانی که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان هم اکنون نیز قیمت آن بسیار بالاتر از کیفیت آن است به چه علت بوده و تا کی ادامه خواهد یافت؟! و چه کسی پاسخگوی حق و حقوق مصرف کنندگانی است که به ناچار در مقابل چنین تولیدکنندگانی قرار گرفته اند؟