عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس، از نبود بانک اطلاعاتی جامع به عنوان مانعی در مسیر حمایت از زنان سرپرست خانوار یاد کرد و افزود: ما تلاش می‌کنیم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حمایت حداکثری از این قشر صورت بگیرد.

گیل خبر/ به نقل از خانه ملت؛ حسن محمدیاری در مورد نحوه تخصیص اعتبار در لایحه بودجه 1401 در جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار ، گفت: در قانون بودجه 1400 مبلغ 443 میلیارد تومان برای بهبود زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده بود اما به دلیل نبود بانک اطلاعاتی دقیق، میزان پرداختی‌ها در این حوزه مشخص نیست.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس آمار تعداد یک میلیون و دویست هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارند اما هنوز بانک اطلاعاتی جامعی در رابطه با ارائه آمار دقیق از آنها وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آنچه مسلم است نبود این بانک اطلاعاتی باعث شده است که نتوانیم ارزیابی دقیقی از نحوه جذب اعتبارات تخصیص یافته به این بخش و میزان پرداختی‌ها به زنان سرپرست خانوار داشته باشیم بنابراین نیاز است که یک شفاف‌سازی در این زمینه صورت بگیرد.

تلاش کمیسیون اجتماعی برای حمایت حداکثری از این قشر در بودجه 1401

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قطعا ما در لایحه بودجه 1401 در تبصره‌هایی که مربوط به حمایت از اقشار کم درآمد جامعه است زنان سرپرست خانوار را به طور ویژه مورد توجه قرار خواهیم داد و تلاش می‌کنیم که حمایت حداکثری از آنها صورت بگیرد

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code