سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان ۱۶۴ نفر است، گفت: ۳۷ بیمار بد حال هستند.

گیل خبر/ به گزارش مهر، فردین مهرابیان ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه روند کرونا در گیلان نزولی است، اظهار کرد: این آمارها نباید سبب عادی انگاری میان شهروندان شود.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۳۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری شدند، گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در گیلان هم اکنون ۱۶۴ بیمار است.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه حال ۳۷ بیمار کرونایی وخیم گزارش شده است، اضافه کرد: ۳۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و شش بیمار جدید نیز امروز به این بخش منتقل شدند.

وی به ورود سویه جدید کرونا با نام اومیکرون در کشور اشاره و با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: در کنار رعایت شیوه نامه باید به واکسیناسیون نیز توجه شود.

مهرابیان با اشاره به وضعیت خوب استان گیلان در امر واکسیناسیون در دُزهای اول و دوم، افزود: در حال حاضر تزریق دُز سوم واکسن کرونا به همه افراد بالای ۱۸ سال در استان گیلان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۶۰ مرکز واکسیناسیون در گیلان فعال و آماده تزریق واکسن به شهروندان هستند، گفت: در شهرستان رشت نیز ۲۰۹ مرکز و پایگاه فعال هستند.