مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: ذخایر آبی کشور در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، حدود ۳۷ درصد کمتر شده و بارندگی‌ها هم ۴۰ درصد کاهش یافته است.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ سیدحسن رضوی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از سد ژاوه سنندج اظهار داشت: میزان بارش‌ها در سال آبی جاری در استان‌های مختلف، فرق دارد اما در مجموع از ابتدای پاییز تا ۲۵ آذر نسبت به مدت مشابه پارسال نزدیک به ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی به بارش‌های خوب اخیر در ۲۰ استان کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در زمستان امسال بارندگی نرمالی خواهیم داشت ولی با توجه به شرایط سال قبل که خشکسالی بوده و پاییز امسال با ۳۷ درصد کاهش ذخایر آبی مواجه بودیم، در مجموع سال جاری از نظر منابع آبی شرایط مطلوب و ایده‌آلی نداریم.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران یادآور شد: با تدابیر اتخاذ شده و با توجه به اقداماتی که براساس تجارب خشکسالی سال های قبل صورت گرفته، به نحوی هماهنگی شده که در سال ۱۴۰۱ کمترین مشکل را در بخش آب و برق برای مردم داشته باشیم.

رضوی همچنین با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، اضافه کرد: بر اساس تصمیم دولت، تا زمانی که پروژه‌های در دست اجرا و نیمه‌تمام به بهره‌برداری نرسد، طرح‌های جدید تعریف نخواهد شد.