وزارت بازرگانی آمریکا ۳۷ شرکت و نهاد از چین، گرجستان، مالزی و ترکیه را به اتهام کمک‌های مالی به برنامه نظامی ایران تحریم کرد.

گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بازرگانی آمریکا، امروز (پنجشنبه) ۳۷ شرکت از چین، ترکیه، مالزی، گرجستان و شرکت‌هایی از کشورهای دیگر را به ادعای کمک آن‌ها به توسعه تسلیحات متعارف ایران و اقدام علیه منافع آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

در بیانیه‌ای که توسط وزارت بازرگانی آمریکا منتشر شد، آمده است که کمیته بررسی، متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های بازرگانی، امور خارجه، دفاع، انرژی و خزانه‌داری تصمیم گرفتند علیه شرکت‌هایی که فعالیتشان مغایر با منافع آمریکا است، تحریم‌هایی اعمال کند.

در همین راستا این وزارتخانه تحریم‌هایی علیه شرکت‌ها و نهاد‌هایی از کشور‌های گرجستان، مالزی و ترکیه به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا و کمک به برنامه‌های نظامی ایران، اعمال کرد.

در این بیانیه آمده است که این شرکت‌ها به دلیل اقداماتی مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا، مخصوصاً کمک‌های مالی به برنامه موشکی و متعارف ایران، تحریم شده‌اند.

 چندی پیش نیز کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای با حمایت دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تصویب کرد که بر اساس قوانین آمریکا، عرضه، فروش یا انتقال پهپاد‌های نظامی به ایران، یا از ایران به دیگر کشورها را ممنوع می‌کند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code