گیل حبر/ مریم نوایی

فوتبال زنان درست هست که به اندازه فوتبال مردان در دنیا زیر ذره بین نیست . اما با وارد شدن به دنیای آن می توان موجی از هیاهو را لمس کرد و محبوبیت و جذابیت آن را به چشم دید .
این ورزش مهیج و محبوب زنان در طی عمر بیش از ۱۲۵ سال خود فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت و در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران تحولات گوناگونی را طی کرده است.
زنان ایران از دهه ۴۰ با باشگاه استقلال پا به توپ شدند و و بعد استقلال،تیم های پرسپولیس، عقاب و دیهیم تیم های جاندار و استخوان داری به فوتبال ایران تقدیم کردند
که پیش زمینه حصور فوتبال زنان در سال ۱۳۴۹ در فدراسیون فوتبال وقت ایران شد که
تا امروز ادامه داشته و فوتبال زنان ایران با تمام وقفه ها مسیر خود را پیدا کرده است. از سال ۱۳۷۲ نیز با پوشش اسلامی در میادین بین المللی حضور یافت .
سهم فوتبال گیلان در این فوتبال جذاب و ملی برای زنان تاثیر گذار ایران همیشه زیاد بوده است و روزنه های بسیار امیدوار کننده ای در بستر فوتبال گیلان همیشه به چشم خورده است.

امروز با تغییرات در هرم فدراسیون فوتبال وضعیت سرمربیان فوتبال زنان روشن شد
و باعث خرسندی است که زنان تاثیر گذار فوتبال گیلان مسند های حساس آن را بدست آوردند.
مریم ایراندوست توانست سرمربیگری فوتبال زنان ایران را به نام خود کند و مریم آزمون سرمربی جوانان زنان ایران شد.
مریم ایراندوست طی سال های گذشته با تلاش فراوان در احیای باشگاه ملوان کوشش کرد و توانست به عنوان یک چهره شاخص در میان فوتبالی ها معرفی شود. هرچند متاسفانه قدر زحمات او در احیای ملوان کمتر دیده شد و مجبور شد عطای تیمداری در یک وضعیت بلاتکلیف را به عطایش ببخشد. این عضو خانواده ورزشی ایراندوست به نوعی میدان دار و امیدبخش زنان فوتبالیست در مقابل چالش های سال های اخیر است و حال سرمربیگری در تیم ملی نیز می تواند امیدها را برای ارتقای وضعیت فنی و روحی فوتبالیست های زن ایرانی در یک سطح بسیار بالاتر بیشتر کند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code