مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به پیش بینی بارش باران و برف برای روزهای پایانی هفته در استان، گفت: دما هوا نیز در این مدت کاهش می یابد.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛ محمد دادرس با اشاره به نفوذ توده هوایی سرد و بارشی از فردا به استان گیلان، اظهار کرد: شرایط برای کاهش دما، بارندگی و وزش باد در استان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در برخی مناطق شدید و یا حتی خیلی شدید پیش بینی شده است، گفت: در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه این شرایط تا روز شنبه هفته آتی نیز در استان ادامه خواهد داشت، افزود: به تدریج طی بعد از ظهر و شب جمعه، در نقاط جلگه‌ای شاهد بارش مخلوط باران و برف، برف پیش بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه طی روز شنبه به تدریج از سمت غرب استان شاهد کاهش ناپایداری و سپس کاهش ابر خواهیم بود، اضافه کرد: برای یکشنبه شرایط برای یخبندان و طی روز افزایش نسبی دما مهیا است.

وی ادامه داد: برای امروز (چهارشنبه) آسمان اکثر نقاط استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارندگی پراکنده و وزش باد پیش بینی شده و ارتفاع موج دریا نیز برای امروز ۶۰ سانتی متر خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: برای فردا (پنجشنبه) نیز آسمان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد پیش بینی شده که به ویژه عصر و شب در بعضی نقاط از شدت بیشتری برخوردار است.

دادرس ادامه داد: به تدریج طی عصر و شب شاهد بارش برف ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز نیمه ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارندگی پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: دمای امروز این شهر بین ۶ تا ۱۲ درجه در نوسان خواهد بود.