مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر علوم پزشکی گیلان با اشاره به تاثیر مستقیم سفرها بر افزایش آمارهای کرونا گفت: نقش مسافرت ها در افزایش و شیوع بیماری ها انکار ناپذیر است و از مردم می خواهیم که در ایام تعطیلات پیش‌رو به مسافرت نروند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر حسن رخشاد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان اظهار کرد: از ۱۶ شهرستان گیلان دو شهرستان رودسر و رودبار نارنجی هستند؛ همچنین پنج شهرستان آبی و مابقی شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی تصریح کرد: شهرستان رودبار و رودسر از مبادی اصلی ورودی به گیلان هستند و باید به این موضوع توجه کنیم که ورود مسافران به استان چه لطمات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر علوم پزشکی گیلان با اشاره به تاثیر مستقیم سفرها بر افزایش آمارهای کرونا افزود: نقش مسافرت ها در افزایش و شیوع بیماری ها انکار ناپذیر است و از مردم می خواهیم که در ایام تعطیلات پیش‌رو به مسافرت نروند.

رخشاد سفرهای غیر ضرور را یکی از راه‌های مهم انتقال و گسترش ویروس کرونا عنوان و تاکید کرد: ضمن هشدار از مردم درخواست داریم که از سفرهای غیر ضرور و تفریحی در این ایام جدا خودداری کنند.

وی از بستری بودن ۲۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۷ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته است.

رخشاد در پایان خاطرنشان کرد: ۶۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا به دلیل وخامت حال در بیمارستان های استان گیلان تحت مراقبت های ویژه هستند.