تفاوت نگاه نماینده ولی فقیه استان با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی در تابعیت از ستاد کرونا؛
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۱۶:۵۲ چاپ

گیل خبر/ سرویس سیاسی: در حالی که مدتی است موج دوم کرونا در استان گیلان آغاز شده است و این استان طبق اعلام وزارت بهداشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، روز گذشته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان از آن چه تصمیمات غیر کارشناسی وزارت بهداشت خوانده انتقاد کرده است. حجت الاسلام مهدوی در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی گیلان گفته است« تابع ستاد ملی کرونا هستیم مشروط بر اینکه در عملکرد و تصمیمات خود اقناعی و کارشناسانه عمل کند»

 مشروط بودن این تابعیت در حالی است که مدتی پیش مقام معظم رهبری اعلام کردند« در برگزاری برنامه های مذهبی در اماکن مقدس هیچ پیشنهادی نمی دهند و تابع ستاد کرونا هستند.» ایشان همچنین برنامه‌ریزی و مدیریت ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت را نیز «حقیقتاً خیلی خوب» خواندند و اعلام کردند «این افتخارات ملی باید ثبت شود.» وقتی رهبری نظام خودشان تمام قد از تصمیم ستاد مقابله با کرونا حمایت می کنند( که شاید حتی اشتباه نیز باشد) مشخص نیست چطور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان تابعیت از تصمیمات ستاد کرونا را مشروط به این عامل و یا آن مساله می دانند. به واقع آیا هرکسی می تواند کارشناسی بودن تصمیمات ستاد کرونا را در حدی زیر سوال ببرد که به آن وقعی نگذارد. با این وضعیت دیگر همه کارشناس خواهند بود و دیگر چرا ستاد کرونایی تشکیل شده است؟

وضعیت قرمز کرونا در استان گیلان به حدی است که مسئولان علوم پزشکی گیلان هر روز در حال هشدار و اعلام خطر هستند. همین امروز معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان هشدار داده است که مسافران به گیلان سفر نکنند. حتی با تصمیم آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان برگزاری نماز جمعه در رشت و چند شهرستان دیگر برگزار نمی شود. در چنین شرایطی چگونه می توان انتظار داشت که ستاد کرونا پروتکلهای بهداشتی خود را محدودتر نکند؟

ستاد کرونا تصمیم گرفته که برنامه های محرم با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شود که همین برگزاری آن نیز با منتقدان فراوانی داشته است که احتمال می دهند موج جدیدی از مبتلایان به کرونا آغاز شود. در این میان انتظار از مجریان و فعالان مذهبی این است که حداقل با این مسیر همراهی کنند تا عزاداران حسینی در محیطی امن و سالم به عزاداری حسینی بپردازند و موج جدید کرونا به نام فعالین مذهبی ثبت نشود تا زمینه هایسوء  استفاده های تبلیغاتی از آن فراهم نشود .

گفتنی است رعایت پروتکلهای بهداشتی محرم طبق تصمیم ستاد کرونا در استان گیلان با سازمان تبلیغات اسلامی است واین سازمان نمی تواند از این تصمیماتی که برای آن در نظر گرفته شده طفره رود. انتظار همگان این است که مسئولان این سازمان همچون نماینده ولی فقیه در استان خود را تابع مسئولان ستاد کرونا در رعایت پروتکلهای بهداشتی بدانند و برای خود شرط و شروط تعیین نکنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code