گیل خبر/ به نقل از گلچین امروز: بعد از تصویب اعتبارنامه های سیدکاظم دلخوش و حسین محمدصالحی نمایندگان صومعه سرا و فریدن در شعبه ده مجلس در روز دوازدهم خرداد، عصر دیروز  جوابیه شورای نگهبان برای بررسی پرونده های مطرح سه نماینده مجلس اعلام شد که بنا به گفته عضو هیات رئیسه مجلس شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که در مورد اعتبارنامه 2 نفر از منتخبین (منتخبین فریدن و صومعه‌سرا) مدارکی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد پیش از این و در زمان بررسی صلاحیت نمایندگان در اختیار شورای نگهبان قرار نداشته است.

با این حال از آن جا که مهلت بررسی صلاحیت شورای نگهبان به پایان رسیده است تنها از طریق بررسی اعتبارنامه ها توسط نمایندگان مجلس این مساله مورد بررسی قرار می گیرد. طبق ماده 28 و 29 آئین نامه داخل مجلس تنها زمانی که اعضای یک شعبه مجلس با اکثریت آرا نسبت به نماینده ای نظر منفی داشته باشد و اعتبارنامه وی را رد کنند اعتبارنامه آن نماینده در صحن مجلس مورد بررسی قرار می گیرد. امری که در گذشته نیز موجب رداعتبارنامه تعدادی از نمایندگان گردید. با این حال شعبه ده مجلس در مورد این دو نماینده مجلس بررسی خود را اعلام کرده است و به این نتیجه رسیده است که مشکلی در اعتبارنامه نمایندگان صومعه سرا و فریدن دیده نشده است. همچنین نائب رئیس اول مجلس نیز با استناد به رای شعبه از تایید اعتبارنامه دلخوش و محمد صالحی در جلسه بعدی مجلس خبر داده است.
در مورد نماینده صومعه سرا سخنگوی شعبه ۱۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: «از سازمان آب منطقه ای، محیط زیست استان و جهاد کشاورزی استعلام گرفته شد که بنابر هر سه استعلام، زمین مورد بحث‌ در طرح هادی روستا است و ۳ هزار متر سندی که برای همسر آقای دلخوش سند خورده درست است.گزارش دریافت و بر اساس آن رای گیری شد در نتیجه اعتبارنامه آقای دلخوش تائید شد.»

گفتنی است به نظر نمی رسد با فرآیندقانونی که پیش رفته است دوباره پرونده دلخوش و نماینده دیگر در شعبه ده مورد بررسی قرار گیرد. زیرا نمایندگان این شعبه پیش از این نظر نهایی خود را درباره آن اعلام کرده اند و موضوعات این چنینی مورد تجدیدنظر نیز نیست.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code