۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۱۶:۲۴ چاپ

قیمت نفت به علت ترس از احتمال ادامه اشباع نفت در جهان، در بحبوحه کاهش تقاضا و تنش‌های تجاری آمریکا و چین که می‌تواند بهبود اقتصادی را محدود کند، کاهش یافت.

گیل خبر/ به گزارش رویترز، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه به علت ترس از احتمال ادامه اشباع نفت در جهان در بحبوحه کاهش تقاضا و تنش‌های تجاری آمریکا و چین که می‌تواند با وجود کم شدن محدودیت‌های قرنطینه، بهبود اقتصادی را محدود کند، کاهش یافت و افزایش‌های هفته گذشته را از دست داد.

هر بشکه نفت خام آمریکا 1.32 دلار کاهش یافت و 18.48 دلار فروخته شد. این نوع نفت هفته گذشته 17 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.
هر بشکه نفت برنت 67 سنت کاهش یافت و 25.77 دلار معامله شد. نفت برنت پس از سه هفته کاهشی، هفته گذشته حدود 23 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.
میشائیل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی ام سی، گفت: «از آنجاییکه خوش بینی در مورد چشم انداز رشد اقتصادی در جهان از بین رفته است، نفت افزایش قیمت‌ای هفته گذشته خود را از دست داد و به تقویت ارزش دلار کمک کرد.»
شاخص دلار روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای بین المللی تقویت شد. قیمت نفت معمولا با دلار قیمت گذاری می شود، گران شدن دلار، قیمت نفت را برای خریداران با دیگر ارزها گران می سازد.
مک کارتی گفت: تاجران برنت در مورد آمارهای تولید آلمان، فرانسه و ایتالیا که امشب منتشر می شود، نگران هستند.
بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد، حفاران آمریکایی در هفته منتهی به یک ماه می 53 دکل نفتی را خاموش کردند که در مجموع تعداد دکل های نفتی به 325، کمترین میزان از ژوئن 2016 رسید.

 

 

فارس

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : نفت قیمت نفت

نظر شما:

security code