به گزارش گیل خبر، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرگزاری آنا درباره عملکرد دولت درخصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: دولت در این زمینه موفق عمل نکرده است. اقتصاد مقاومتی به طور خلاصه یعنی نگاه به واردات را کاهش دهیم و نگاه به صادرات را افزایش دهیم. اما در عمل چه اتفاقی افتاده است؟ هرروز واردات در کشور افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در قانون آمده کالاهایی که امکان تولید آن ها در داخل وجود دارد، نباید وارد شوند، گفت: این قانون شفاف و روشن است اما منافع یک عده که در دستگاه های دولتی نفوذ دارند، نمی گذارد این قانون عملیاتی شود.

بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه به طور شفاف در کشور 500 هزار تن برنج نیاز است، عنوان کرد: چرا وزیر جهاد کشاورزی این مقدار تولید برنج را تکمیل نمی کند تا خودکفا شویم. تاکنون 2 میلیون تن برنج تنها از مبادی رسمی وارد کشور شده است!

نماینده مردم لنگرود اضافه کرد: 2 میلیون تن برنج از مبادی رسمی وارد شده و 1 میلیون تن هم از طریق قاچاق وارد کشور می شود. ما از مسئولان جهاد کشاورزی در این خصوص سوال کردیم اما آخرالامر متوجه پاسخ آن ها نشدیم.

لاهوتی با اشاره به خودروهای وارداتی چینی اظهار کرد: آیا این خودروهای بی کیفیت چینی که وارد می کنیم، ضربه زدن به تولید داخلی کشور نیست؟ آیا با این واردات انتظار داریم تولیدکنندگان ما قدرت رقابت داشته باشند؟

وی افزود: ما از عروسک و اسباب بازی گرفته تا خلال دندان را وارد می کنیم. این به آن معناست که اصلا نمی دانیم اقتصاد مقاومتی چیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه گفت: تا سخن می گوییم، می گویند کالاهای تولید داخل بی کیفیت هستند. این سخن درست نیست و توهین به کشور است.

وی با بیان اینکه ما به تولیدکنندگان داخلی خود امکان رقابت نداده ایم، یادآور شد: اگر امکان رقابت دهند، تولیدکنندگان ما بهترین صادرکنندگان دنیا خواهند بود. اما تولیدکنندگان ما در شرایطی نامطلوب قرار دارند و بعضا با 20 درصد ظرفیت خود کار می کنند.

بائوج لاهوتی تاکید کرد: یک عده خاص که صاحب منافع هستند و در دستگاه های دولتی نفوذ دارند، با همکاری عده ای که در دستگاه های دولتی کار می کنند و منافع ملی را به منافع آن افراد خاص می فروشند، اجازه نمی دهند اقتصاد مقاومتی اجرایی شود و مادامی که چنین شرایطی پابرجاست، این داستان حل نخواهد شد.