واعظی
به گزارش گیل خبر، وی با بیان اینکه در این نشست صادرکنندگان و کارآفرینان استان بوشهر حضور دارند، تصریح کرد: در نشست با بازرگانان استان بوشهر مؤلفه های قیمت تمام شده، حمل و نقل، تعرفه کشورهای مقابل برای صادرات کالا، تسهیلات گمرکی و موضوعات بانکی مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: قرار شد نشست تخصصی برای حل مشکلات صادرکنندگان استان بوشهر به زودی در تهران برگزار شود.
واعظی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به زودی به مسکو سفر می کند، گفت: برای توسعه روابط اقتصادی با روسیه رئیس جمهور به زودی به مسکو سفر می کند که اکنون مقدمات این سفر در حال فراهم شدن است.
وی افزود: در سفر رئیس جمهور به روسیه موضوعات بانکی، اقتصادی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و این در حالی است که موضوعات بانکی پیشرفت های قابل توجهی داشته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال خط ریلی آستارا به آذربایجان خبر داد و گفت: تا پایان امسال خط ریلی آذربایجان، خط ریلی روسیه و آستارا متصل می شود و حمل و نقل کالاهای صادراتی از ایران از طریق خط ریلی ارزان می شود.
واعظی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت های مهم صادراتی است، بیان کرد: صادرات خرما، میوه، سبزیجات و آبزیان از مهمترین محصولات صادراتی استان بوشهر است که این مهم مورد توجه ویژه قرار دارد.
وی افزود: اکنون با 5 کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان به عنوان اتحادیه صادراتی کشورهای مورد توجه مذاکرات توسعه صادرات و روابط اقتصادی انجام شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تراز صادرات غیرنفتی کشور مثبت است، خاطرنشان کرد: امسال با تلاش های انجام شده واردات و صادرات غیرنفتی تراز آن مثبت شده و این یک گام جدی در راستای کاهش تورم و افزایش شاخص های اقتصادی است.
واعظی از افزایش 20 درصدی صادرات از استان بوشهر خبر داد و گفت: در 10 ماه امسال 13 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی از استان بوشهر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.
باشگاه خبرنگاران جوان