وزیر صنعت، معدن و تجارت:
۱۳۹۵/۰۸/۲۳ ۱۱:۲۴ چاپ

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، مهندس نعمت زاده در این نشست که صبح امروز سالن اجتماعات شهید انصاری در استانداری گیلان  با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی کشور و معاونین وزیر برگزار شد گفت : تاکنون 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به 16 هزار واحد کوچک و متوسط در سراسر کشور پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هدف از پرداخت تسهیلات رونق تولید فقط توزیع پول نیست گفت : به منظور بررسی نحوه ی هزینه کرد تسهیلات دریافتی، نظام شفاف نظارتی طراحی شده است تا مبالغ پرداخت شده در خدمت تولید و ایجاد اشتغال باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب درخوص  رونق تولید صنایع خرد و متوسط گفت : پس از تأکیدات ایشان همکاری نهادهای مختلف در زمینه ی پرداخت این تسهیلات سرعت گرفت.

وی با اشاره به اهتمام دولت در بخش احیای واحدهای نیمه راکد و افزایش ظرفیت واحدهای کنونی گفت : امیدواریم با توجه به روندی که در پیش گرفته ایم بتوانیم در نزد رهبرمعظم انقلاب و مردم سرافراز باشیم.

مهندس نعمت زاده همین با بیان اینکه با ابلاغ دستورالعمل راه اندازی کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید، مجموعه ی فعالیت های این بخش در استانها از هدفمندی خاصی برخوردار شد گفت : در اجرای این طرح بار سنگینی بر دوش استانداران بود و بیش از 20 تا 30 درصد وقت آنان صرف مسائل مرتبط با رفع موانع تولید شد.

وی با بیان اینکه در استان گیلان در زمینه ی رفع موانع تولید جزء همکاری چیز دیگری ندیدیم گفت : از استاندار گیلان که از استانداران موفق هستند به دلیل نتایج مثبت  این کارگروه تشکر می کنم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : از ابتدای امسال تاکنون 849 واحد صنعتی خرد و متوسط گیلان  500 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی ادامه داد : از این تعداد 559 واحد در قالب طرح رونق تولید و 290 واحد نیز از منابع داخلی بانک ها تسهیلات دریافت کردند.