به گزارش گیل خبر، جبار کوچکی نژاد با تاکید بر اهمیت نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان، گفت: وزارت آموزش و پرورش با توجه به تنگناهای مالی مسئولیت خود را در حوزه اوقات فراغت دانش آموزان تا حد مقدور واگذار کند چراکه دستگاه هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج، سپاه، شهرداری، سازمان محیط زیست و... می توانند با برنامه ریزی به آموزش و پرروش در امر پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان به بهترین شکل یاری برساند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه بار پرداختن به اوقات فراغت 13 میلیون دانش آموز بر گردن وزارت آموزش و پرورش افتاده است در حالی که این وزارتخانه در حل مشکلات بدنه و آموزشی خود مانده است و مشکلات مالی متعددی دارد.

کوچکی نژاد همچنین پیشنهاد داد: هیات دولت باید مصوبه ای مبنی بر تقسیم وظیفه رسیدگی به فعالیت غیردرسی دانش آموزان را میان چند دستگاه ها داشته باشد و آموزش و پرورش تنها مناطق محروم را تحت پوشش گیرد.

وی ادامه داد: ایام تابستان برای دانش آموزان فرصت خوبی است که با برخی از مشاغل و حرف آشنا شوند و ضمن افزایش توانمندی های خود، آموزش های لازم را ببیند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اسلامی در پایان اضافه کرد: کانون پرورش فکری نیز به عنوان یک نهاد شرکت سهامی می تواند در این زمینه نقش مهم و اساسی داشته باشد؛ ضمن آنکه نهادهای دیگر مانند بسیج و شهرداری ها با توجه به اردوگاه ها و مراکزی مانند حسینیه ها که در شهرهای مختلف در اختیار دارند می توانند دانش آموزان را در ایام تابستان به سفرهای تفریحی، سیاحتی و زیارتی ببرند.

خانه ملت