به گزارش گیل خبر، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح دیدار صمیمانه رئیس و نمایندگان مجلس در دوره دهم با رهبر معظم انقلاب، گفت: در این دیدار دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی را درباره عملکرد مجلس نهم و بنرماه های پیش روی مجلس دهم ارائه کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این دیدار رئیس مجلس بر عدم تحقق اقتصادی مقاومتی در کشور، عدم تعیین تکلیف طرح آمایش سرزمینی برای شناسایی مزیت های مناطق و استان ها، نبود قوانین مشوق های صادراتی، چابک کردن دولت برای خروج از رکود، افزایش تولید و حمایت از بخش کشاورزی، استفاده بهینه از آب و تلاش برای حفظ محیط زیست و مقابله با ریزگردها تأکید کرد.

وی ادامه داد: در این دیدار معظم له اعلام کردند که دوره چهار ساله مجلس به سرعت به پایان می رسد و نمایندگان باید از ماه های پرفیض و معنوی مانند ماه مبارک رمضان کمال استفاده را ببرند، همچنین ایشان بر لزوم توجه به سوگند نامه قرائت شده از سوی نمایندگان تأکید کرده و فرمودند که اگر این سوگند نامه نقش شود، افراد باید کفاره آن را بدهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره در رأس بودن مجلس در امور کشور، تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب در دیدار امرو چند مرتبه بر این مسئله تأکید کردند و فرمودند که «در رأس بودن مجلس، یک تعارف نیست و باید اتفاق بیافتد»، همچنین ایشان فرمودند که تمام اهتمام من در جایگاه ولی فقیه این است که برای استفاده از اختیارات این جایگاه، قانون نقض نشود.

وی ادامه داد: حتی در یکی از دولت ها، به ایشان مراجعه کرده بودند تا دستوری مغایر با قانون برنامه پنجم توسعه صادر کنند، که معظم له در این رابطه فرمودند که من در این باره بسیار مقاومت کردم که از اختیارات ولی فقیه برای نقض یک قانون استفاده نشود.

جعفرزاده با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت توجه مجلس به مقوله خود نظارتی، گفت: معظم له در دیدار امروز فرمودند که مجلس برای تحقق این مسئله باید برنامه ریزی کند، همچنین ایشان فرمودند که تصویب قوانین در مجلس از نظر کمی خیلی مهم نیست و قوانین مصوبه شده باید کامل و جامع و کیفی باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین نسبت به عدم تعیین تکلیف مقوله آمایش سرزمینی انتقاد کرده و فرمودند که این مسئله از زمان ریاست جمهوری من مطرح بوده، اما تاکنون به سرانجام نرسیده است، از طرف دیگر معظم له از برنامه دولت مبنی بر سپردن استان ها به وزرا و استانداران استقبال کردند، همچنین ایشان بر پرهیز از تصویب قوانینی که زمینه ساز بروز فساد در کشور است، تأکید کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار همچنین بر تدوین و تصویب جامع و کارشناسی برنامه ششم توسعه، توجه به اقتصاد درون زا برای مقابله با حربه های دشمنان، لزوم قانون گذاری و موضع گیری انقلابی در مقابل اقدامات زیاده خواهانه دولت و کنگره آمریکا، جلوگیری از اختلافات قومی، قبیله ای و حزبی در کشور و ضرورت دقت نمایندگان به بیان مطالبشان تأکید کردند، از طرف دیگر ایشان معضل قاچاق را مانند خنجر زدن از پشت به نظام توصیف کردند.

وی ادامه داد: وضعیت معضل بیکاری جوانان در کشور یکی از انتقادات و گله های رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز با نمایندگان بود و عملا در این دیدار نمایندگان را وادار کردند که در دوره دهم یک اقدام جدی برای حل این معضل صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: به طورحتم مرکز پژوهش های مجلس با عنایت به فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب، می تواند چارچوب حرکتی  و استراتژی راهبردی مجلس در دوره دهم را ترسیم کند.