نشست شهردار رشت با مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان:
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۰۵:۵۶ چاپ
مدارس تعطیل شده در محلات می توانند به فضاهای فرهنگی تبدیل شوند

به گزارش گیل خبر نشست شهردار رشت با مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان صبح امروز با حضور محمد حسین واثق کارگرنیا رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با موضوع بررسی فضاهای آموزشی قابل واگذاری برگزارشد . 

دکتر ثابت قدم در نشست با مهندس علی اوسط اکبری مقدم مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان اظهارداشت : در سطح پهنه شهری فضای فرهنگی آموزشی از گذشته تعریف شده که با توجه به گسترده شدن شهر ها نیاز است در زمینه جانمایی برخی از این مدارس که اکنون در بر خیابان های پرتردد قرار دارند بازبینی انجام شود . 

 

وی ادامه داد : این مدارس علاوه بر اینکه باعث ترافیک در مسیر خیابان می شوند تا حدود زیادی ایمنی دانش آموزان را نیز به خطر می اندازند .

وی افزود : در طرح تفصیلی شهر مکان های جدیدی برای ساخت مدارس مشخص شده است و ما تلاش داریم با توزیع جغرافیایی متوازن مدارس ، از سفرهای بی مورد جلوگیری نماییم .

دکتر ثابت قدم خاطرنشان کرد : ما در طرح تفصیلی مجموعه های آموزشی را به عنوان خدمات عمومی درطرح مطرح نمودیم تا آزادی عمل بیشتری در ارائه خدمت به مردم داشته باشیم .  وی همچنین خواستار تبادل اطلاعات مکانی بین شهرداری و نو سازی استان شد و افزود : بسیاری از مدارس تعطیل شده می توانند به فضاهای فرهنگی تبدیل شوند.

 

در ادامه مهندس علی اوسط اکبری مقدم نیز تصریح کرد : شهر رشت رتبه بالایی را در زمینه مدارس غیر انتفاعی نسبت به جمعیت آن ، در کشور داراست اما هنوز بسیاری از مدارس دولتی ما در دو شیفت فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از املاک آموزشی در شهر رشت فاقد هویت است افزود : آموزش و پرورش نیاز به احداث فضای جدید آموزشی ندارد بلکه بسیاری از بناها نیاز به احیاء دارند و تنها در برخی از مسیرهای خاص نیاز به ساخت مدرسه وجود دارد که خوشبختانه خیرین مدرسه ساز در این زمینه یار و یاور ما هستند.

وی ادامه داد : ما در احداث مدارس غیر انتفاعی موارد و مسائل شهری را لحاظ می کنیم اما در مدارس غیر انتفاعی که از مکان های استیجاری استفاده می کنند حداقل الزامات را در نظر می گیریم .

وی با اشاره به مصوبه هیات دولت متذکر شد : بر اساس این مصوبه فضاهای آموزشی که ظرفیت تجاری دارند به پیشنهاد آموزش وپرورش می توانند به فضاهای تجاری تبدیل شده و درآمدهای حاصل از آنها در راستای توسعه فعالیت های آموزشی بهره گرفته شود.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان همچنین اظهار داشت : تعدادی از مدارس که قابلیت تجاری شدن را دارند به شهرداری خواهیم داد و امیدواریم بتوانیم با تجاری سازی این فضاها امکان اشتغال را برای بسیاری از دانش آموختگان این شهر فراهم نماییم .

در ادامه این نشست محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت افزود : ما امروزه باید ببینیم نیاز مردم چیست ودر راستای رفع این نیازها گام برداریم .

 

وی ادامه داد : ما از سال 68 به بعد با شعار فرزند کمتر زندگی بهتر مواجه شدیم اکنون تعداد دانش آموزان ما محدود است نیاز به این همه مدرسه ابتدایی در سطح شهر وجود ندارد و با تغییر کاربری و تجاری شدن برخی از این مدارس که می توانیم در راستای ایجاد اشتغال که یک معضل بزرگ محسوب می شود گام برداریم .

در ادامه این نشست مدیران مربوطه شهرداری به ارائه نظر و پیشنهاد در این زمینه پرداختند .