به گزارش گیل خبر,مرحله یک هشتم نهایی رقابت های فوتبال جام جهانی 2014 برزیل با صعود تاریخی تیم ملی کاستاریکا، حذف نمایندگان قاره آفریقا و تساوی در تعداد تیم های راه یافته از قاره های اروپا و آمریکا به مرحله یک چهارم نهایی همراه شد.
به گزارش سرویس ورزش فرارو، بیستمین دوره جام جهانی فوتبال 23 خرداد ماه با شرکت 32 دو تیم در هشت گروه آغاز شد و در پایان دیدارهای مرحله گروهی، تیم های برزیل و مکزیک از گروه A، هلند و شیلی از گروه B، کلمبیا و یونان از گروه C، کاستاریکا و اروگوئه از گروه D، فرانسه و سوییس از گروه E، آرژانتین و نیجریه از گروه F، آلمان و آمریکا از گروه G و بلژیک و الجزایر از گروه H به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.
در بین 16 تیم صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی، 8 تیم از قاره آمریکا، 6 تیم از قاره اروپا و 2 تیم از قاره آفریقا حضور داشتند و قاره آسیا نماینده ای در این مرحله نداشت.
با برگزاری دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی، تیم های آلمان، فرانسه، برزیل، کلمبیا، آرژانتین، بلژیک، هلند و کاستاریکا که همگی به عنوان صدرنشین گروه های هشتگانه راهی این مرحله شده بودند با برتری مقابل حریفان خود راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. عکس های زیر برگزیده تصاویر دور یک شهتم نهایی جام جهانی است.