۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ۱۸:۰۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان تشدید نظارت بر مداخله افراد غیرحرفه‌ای بر امور درمان، گفت: بیش از پنج هزار مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امر درمان در سال گذشته تعطیل شد.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا:سعید کریمی افزود: امسال نظارت های جدی در زمینه مقابله با مداخله افراد فاقد صلاحیت و غیر پزشک در امور پزشکی تشدید می شود و این کار مستلزم همکاری بین بخشی از جمله ادارات نظارت بر امور درمان دانشگاه های علوم پزشکی، قوه قضائیه، نظام پزشکی، پزشکی قانونی، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس و سایر نهادهای مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قوانین برخورد با پزشک نماها و جریمه پنج میلیون تومانی آنها بازدارنده نیست، اظهار داشت: باید قوانین بازدارنده باشد زیرا در غیر اینصورت ایجاد این مراکز رشد قارچ گونه خواهد داشت. به هموطنان عزیز توصیه می‌شود قبل از مراجعه برای انجام امور پزشکی به خصوص اعمال زیبایی با مراجعه به سایت نظام پزشکی از صلاحیت فرد ارائه دهنده خدمت اطمینان حاصل کنند.

کریمی تصریح کرد: در سایت نظام پزشکی با جستجوی نام پزشک می توان به پزشک بودن یا نبودن فرد ارائه دهنده خدمت و تخصص پزشکان مطابق با مدرک تحصیلی آنها پی برد. در این صورت مردم می‌توانند پزشکان معتبر را از پزشک‌نماها متمایز کنند.

به گفته معاون وزیر بهداشت، همچنین در مراجعه به هر مرکز درمانی به پروانه فعالیت آن مرکز که توسط وزارت بهداشت صادر شده و نصب آن در معرض دید بیماران الزامی است توجه شود، همچنین ضروریست برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از عوارض و آسیب های احتمالی، به هیچ عنوان به مرکزی که از وزارت بهداشت مجوز ندارد، مراجعه نکنند.

کریمی ادامه داد: مراجعان برای اطمینان از خدمات مراکز پزشکی باید در بدو ورود به هر مرکز خدمات پزشکی به مجوز اشتغال اعم از پروانه طبابت، پروانه بهره‌برداری وپروانه مسئول فنی مرکز دقت کنند و همه فعالان حوزه درمان نیز موظفند مجوز اشتغال اعم از پروانه طبابت، پروانه بهره‌برداری مرکز و پروانه مسئول فنی را در معرض دید مراجعه کنندگان قرار دهند و مردم نیز باید در بدو ورود به هر مرکز تشخیصی درمانی به این مجوزها توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: به ‌زودی سامانه اطلاعاتی معاونت درمان وزارت بهداشت راه اندازی می شود تا برای مراکز تشخیص و درمانی نیز مردم بتوانند استعلام و از صحت مجوزهای نصب شده در مراکز تشخیص، درمانی اطمینان پیدا کنند.

کریمی تاکید کرد: استاندارهایی توسط وزارت بهداشت جهت خدمات زیبایی تدوین شده است و پزشکان باید براساس استانداردهای ابلاغی، اقدام به انجام اعمال پزشکی کنند. همچنین سامانه ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در سراسر کشور است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code