نتیجه عملکرد اقتصادی مدیران استان؛
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۱۳:۴۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، نرخ تورم کل کشور را معادل ۴۰.۷ درصد و استان را معادل ۴۲.۳ درصد دانست و گفت: استان گیلان در بین ۳۱ استان، دارای رتبه شانزدهم کمترین نرخ تورم کشور را داراست.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ وحید طیفوری امروز، ۲۱ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها و نرخ تورم کشور و استان در اسفند‎ماه ۱۴۰۲، اظهار کرد: نرخ تورم کل کشور معادل ۴۰.۷ درصد و استان معادل ۴۲.۳ درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود ۱.۶ درصد بیشتر است.

وی افزود: استان گیلان در بین ۳۱ استان، دارای رتبه شانزدهم کمترین نرخ تورم کشور  را داراست.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه استان تهران با نرخ ۳۷.۷ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم است، گفت: استان یزد نیز با نرخ تورم ۵۲.۹ درصد بالاترین نرخ تورم را در کشور دارد.

طیفوری با اشاره به تفاوت حدود ۱۵.۲ درصدی بین نرخ تورم استان‌ دارای بالاترین نرخ تورم و استان دارای پایین‌ترین نرخ تورم، گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در اسفند‎ماه‎ سال گذشته نسبت به اسفند‎ماه‎ سال قبل‌تر در کشور برابر ۳۲.۳ درصد و در استان برابر ۳۳.۸ درصد بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه میزان تغییرات ماهانه شاخص قیمت در اسفند‎ماه‎ سال گذشته نسبت به بهمن ماه، در کشور دو درصد و در استان ۲.۱ درصد است، گفت: این نرخ در گروه‌های «خرید وسایل نقلیه»، «میوه و خشکبار»، «اجاره» و «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی» دارای بالاترین مقدار بوده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code