۱۴۰۳/۰۱/۱۴ ۱۷:۵۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به تردد دو میلیون و ۹۸۷ هزار و ۲۸ خودرو در محورهای استان، گفت: در طرح نوروزی امسال شاهد کاهش چهار درصدی ورودی‌ها بودیم.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا:غلامعلی نیک فهم امروز ۱۴ فروردین ماه، با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳، تعداد یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۶۶ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش در ورود را نشان می‌دهد.

وی همچنین از خروج تعداد یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۶۲ وسیله نقلیه از استان در بازه مذکور خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد کاهش در خروج از استان داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۷۱۸ هزار و ۷۱۵ وسیله نقلیه بوده است، تصریح کرد: محور رامسر - چابکسر نیز با ۵۱۰ هزار و ۳۴۱ وسیله نقلیه، دومین محور ورودی پرتردد استان بوده است.

نیک فهم، بیشترین میزان خروجی استان را نیز محور آزادراه رشت - قزوین با تردد ۶۲۲ هزار و ۲۴۸ وسیله نقلیه دانست و بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۳۷ وسیله نقلیه در ساعت بوده؛ اوج تردد در محورهای استان نیز در روز یکشنبه، ۵ فروردین ماه با متوسط تردد ۸۴۷ وسیله نقلیه در ساعت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به خروج ۹۱ هزار و ۱۵۰ خودرو از گیلان طی ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان مربوط به محور امامزاده هاشم - تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه ۴۹ هزار و و ۳۳۴ خودرو و پس از آن محور لاهیجان - آستانه اشرفیه با متوسط تردد روزانه ۴۸ هزار و ۳۴۳ خودرو است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، در ادامه با بیان اینکه از تاریخ ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۲ فروردین ماه امسال، ۲۵ هزار و ۳۸۹ سفر به گیلان صورت گرفته است، گفت: در این مدت ۱۲۸ هزار و ۳۹۹ مسافر در سامانه حمل و نقل ثبت شده‌ است.