سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیدا محکوم کرد.

گیل خبر/ به نقل از برنا؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیدا محکوم کرد.

کنعانی این حمله ددمنشانه را نقض فاحش مقررات بین المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست و افزود: شایسته و بایسته است این اقدام با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود.

کنعانی تاکید کرد: ابعاد این حمله نفرت انگیز در حال بررسی است و مسئولیت عواقب و پیامدهای آن با رژیم متجاوز صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، ضمن محفوظ دانستن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل، نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد.

«حسین امبرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز عصر امروز و در گفت‌وگوی تلفنی با «فیصل مقداد» همتای سوری خود گفت: «نتانیاهو به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه‌طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است».

وزیر خارجه ایران حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code