۱۴۰۳/۰۱/۱۱ ۱۸:۲۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در بزرگراه رشت - امامزاده هاشم در حدفاصل تقاطع غیر همسطح سراوان تا پیچ شاه عباسی به طول ۱۴ کیلومتر هستیم.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا:غلامعلی نیک فهم امروز ۱۱ فروردین ماه، با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳، تعداد یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۷ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش در ورود را نشان می‌دهد.

وی همچنین از خروج تعداد یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۰۵ وسیله نقلیه از استان در بازه مذکور خبرداد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد کاهش در خروج از استان داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۶۶۲ هزار و ۹۰۷ وسیله نقلیه بوده است، تصریح کرد: محور رامسر - چابکسر نیز با ۴۳۷ هزار و ۳۲۹ وسیله نقلیه، دومین محور ورودی پرتردد استان بوده است.

نیک فهم، بیشترین میزان خروجی استان را نیز محور آزادراه رشت - قزوین با تردد ۴۵۵ هزار و ۵۶۲ وسیله نقلیه دانست و بیان کرد: هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در بزرگراه رشت - امامزاده هاشم در حدفاصل تقاطع غیر همسطح سراوان تا پیچ شاه عباسی به طول ۱۴ کیلومتر هستیم. ترافیک در آزادراه امامزاده هاشم - رودبار نیز به سمت ورودی رودبار و داخل شهر به طول یک کیلومتر سنگین است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۳۹ وسیله نقلیه در ساعت بوده؛ اوج تردد در محورهای استان نیز در روز یکشنبه، ۵ فروردین ماه با متوسط تردد ۸۴۷ وسیله نقلیه در ساعت به ثبت رسیده است.