۱۴۰۳/۰۱/۰۸ ۰۸:۴۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

خوابیدن با موهای خیس بدترین اثر را بر روی خود موها می گذارد. هنگامی که مو خیس است در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد. وقتی که در خواب عمیق هستید و تکان می خورید اصطکاک ایجاد شده باعث خشکی و شکننده شدن موها می شود.

گیل خبر/ به گزارش سلامت نیوز؛ دکتر مهناز شکروی در سایت خود نوشت : علاوه بر این آسیب ها صبح روز بعد موها وز شده و بد حالت خواهند بود. در نتیجه اگر نتوانستید موها را خشک کنید هرگز آن ها را نبافید. بگذارید رها باشند تا زودتر خشک شوند در غیر این صورت موخوره های شدید نیز به دیگر صدمات اضافه می گردد.

در این قسمت به شما می گوییم که خوابیدن با موی خیس چه عوارضی دارد پس با دکتر مهناز شکروی همراه باشید:

بالش مرطوب عامل مناسب رشد باکتری‌ها
وقتی با موی خیس روی بالشتان می‌خوابید، رطوبت به آن منتقل و درنتیجه مقدار زیادی باکتری خطرناک روی آن جمع می‌شود. رشد باکتری‌ها سبب خارش و عفونت میکروبی و قارچی در پوست سر و موهایتان می‌شود.

 

خوابیدن با موهای خیس علت سردرد شماست

درجه حرارت در خواب افزایش میابد. بدن گرم و رطوبت روی سر پیچیده شده در یک حوله می تواند سردرد شدید اینجا کند. وقتی مو مرطوب است درجه حرارت سر نمی تواند خود را با درجه حرارت بدن تطبیق دهد بخاطر همین سردر دشدید در نصفه شب بوجود می آورد

 

خوابیدن با موی خیس باعث شکنندگی موها میشود

وقتی مو خیس است آسیب پذیر و شکننده است، حرکت سر در زمان خواب باعث ایجاد اصطکاک می شود و بالا بودن اصطکاک موها در این حالت، موجب شکنندگی بیشتر آن ها می شود. استفاده از روبالشی ابریشمی موجب کاهش اصطکاک و شکنندگی موها می شود.

 

خوابیدن با موی خیس و افزایش شوره

خیس ماندن موها سبب افزایش شوره سرتان خواهد شد، علاوه بر آن هر اقدامی را که برای ریشه کن کردن و از بین بردن شوره های سرتان انجام داده اید، بی اثر خواهد کرد.

پس یادتان باشد قبل از اینکه به رختخواب بروید، حتما موهایتان را خشک کنید.

 

آلرژی و سرماخوردگی از عوارض خوابیدن با موی خیس

در هنگام خواب دمای بدن تغییر می‌کند و ممکن است زمانی که موها مرطوب هستند، این تغییرات دما به درستی صورت نگیرد و در نتیجه سیستم ایمنی بدن تضعیف شود و شرایط را برای سرماخوردگی و ایجاد آلرژی فراهم می‌کند.

 

پوست را تحریک می‌کند

خوابیدن با موی خیس نه‌تنها روی پوست سر بلکه روی پوست صورت هم تأثیر می‌گذارد. وقتی در خواب غلت می‌زنید، ممکن است موهایتان روی صورتتان قرار بگیرد. ترکیب موی خیس و دمای اتاق می‌تواند محیط عالی‌ای برای رشد باکتری‌هایی فراهم کند که پوست را تحریک می‌کنند.

هرزمان که با موهای خیس به خواب می روید ،بدانید که صبح روز بعد موهایتان باید تاوان آن را پس بدهد .یکی ازاین مشکلات گره های بسیار و کدر شدن موها و از دست دادن درخشندگی است. هنگام پیچ و تاب خوردن در طول شب و اصطحکاک باعث می شود رشته های مو نرمی و همچنین درخشش خود را از دست بدهد به همین دلیل است که توصیه می کنیم قبل از خواب موهایتان را مرتب کنید.

اگر صبح هنگام حس می کنید که موهایتان زبر و کدر است برای برطرف کردن این مشکل سعی کنید از سرم مو برای باز گرداندن درخشنگی و لطافت مو استفاده کنید. به این روش می توانید موهای نرم و ابریشمی داشته باشید.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مو

نظر شما:

security code