۱۴۰۳/۰۱/۰۴ ۱۲:۵۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

افراد مسلح با لباس شبه نظامی به طبقه همکف تالار کروکس مسکو حمله کردند و با سلاح‌های خودکار تیراندازی کردند. تعداد کشته شدگان حمله تروریستی در کروکاس به ۹۳ نفر افزایش یافت. در حمله مسلحانه امشب به سالن کنسرت در یک مرکز تجاری در حومه مسکو 93 نفر کشته شدند.مقامات روسیه این حمله را تروریستی توصیف کردند

گیل خبر/ به گزارش عصرایران، سقف مرکز تجاری نیز در اثر آتش سوزی ریزش کرد. آتش سوزی خاموش شد.

مهاجمان، صورت خود را پوشانده بودند؛ جلیقه ضدگلوله به تن داشتند و بعد از حمله مسلحانه و تیراندازی به سمت حاضران در سالن کنسرت، محل را ترک و فرار کردند.
 
لحظه بازداشت یکی از متهمان حمله به سالن کنسرت مسکو
 
 خبر جدید:
 
12:00 - تعداد کشته شدگان حمله تروریستی در کروکاس به ۹۳ نفر افزایش یافت / کمیته تحقیق حمله تروریستی دیشب در روسیه : بر اساس اطلاعات اولیه، علت مرگ اصابت گلوله و مسمومیت ناشی از مواد احتراق بوده است.
 
08:26 - شبکه خبر: این حمله مسلحانه منجر به جان باختن 63 نفر و مجروح شدن 156 نفر شده است. براساس اعلام وزیر بهداشت روسیه حال 60 نفر از مصدومان وخیم است و احتمال افزایش شمار تلفات نیز وجود دارد.

 03:05 -  تلفات تیراندازی در روسیه به 62 نفر افزایش یافت.

00:44 - خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد که  تروریستهای شرکت کننده در حمله به کروکوس سیتی با یک خودروی رنو سفید رنگ متواری شده‌اند.

01:00 - داعش مسوولیت حمله به سالن کنسرت مسکو را به عهده گرفت.

23:41 - مشاور رئیس جمهوری اوکراین : اوکراین هیچ ارتباطی به حمله به سالن کنسرت مسکو ندارد.

23:21 - بالگردهای آتش نشانی تلاش می کنند با ریختن آب از آسمان، آتش در مجتمع تجاری را خاموش کنند.
مدودف (رئیس جمهوری سابق و معاون شورای عالی امنیت ملی روسیه ) : اگر مسولان کی یف هر گونه ارتباطی با حمله مسکو داشته باشند آنها را نابود می کنیم.
23:20 - نیروهای روس که در کنار اوکراینی ها با ارتش روسیه می جنگند دخالت در حمله به سالن کنسرت مسکو را رد کردند.

تصاویر مظنونان حمله تروریستی شب گذشته مسکو منتشر شد
مدارک ارسال شده به تمام ادارات پلیس در منطقه فدرال مرکزی روسیه پس از حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 

مجرمان مظنون ممکن است سلاح و مواد منفجره در اختیار داشته باشند. به افسران پلیس دستور داده شده است که اقدامات ایمنی شخصی را رعایت کنند. تمام پرسنل بر جستجوی مظنونان متمرکز هستند.

همه مظنونان شهروندان تاجیکستان هستند.

مقامات روسیه : تاکنون دو مظنون دستگیر شده اند
خودروی رنو که مظنونان با آن متواری شده بودند، در منطقه بریانسک شناسایی و پس از تیراندازی پلیس به لاستیک آن توقف شد.

این خودرو در ۳۷۶ کیلومتری بزرگراه کیف در نزدیکی روستای خاتسون، منطقه کاراچفسکی - در ۱۰۰ کیلومتری مرز با اوکراین متوقف شد.

یک نفر بلافاصله بعد از متوقف شدن خودرو بازداشت شده است، اما بقیه سرنشینان رنو به جنگل فرار کردند و ساعتی بعد، نفر دوم هم بازداشت شده است.

رسانه های روسیه گفته اند یکی از مهاجمان بازداشت شده اما تلاش برای بازداشت مهاجمان ادامه دارد.
هنوز فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، افراد مسلح با لباس شبه نظامی (حداقل سه نفر) به طبقه همکف تالار کروکس مسکو حمله کردند و با سلاح‌های خودکار تیراندازی کردند.

وزارت خارجه روسیه: تیراندازی مسکو تروریستی است


وزارت خارجه روسیه جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آنچه در سالن کنسرت کروکوس رخ داد، یک حمله تروریستی خونین است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این بیانیه‌ گفت: همان‌طور که مسئولان روسیه‌ گفته‌اند، تمامی تلاش‌های ما در حال حاضر معطوف به نجات افرادی است که هنوز در صحنه حمله حضور دارند.
وی افزود: جامعه بین‌المللی موظف است این حمله دهشتناک را محکوم کند.
۴۰ کشته و ۱۰۰ زخمی در حمله به سالن کنسرت مسکو