مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:
۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ۱۱:۳۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

 مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از کاهش ۱۵ درصدی ورود به استان در طرح نوروزی خبر داد و گفت: طی چهار روز گذشته تعداد ۲۲۰ هزار و ۷۹ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ غلامعلی نیک فهم امروز، ۲۸ اسفندماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی، اظهار کرد: از ۲۴ لغایت ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲، تعداد ۲۲۰ هزار و ۷۹ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است.

وی همچنین از خروج تعداد ۱۸۷ هزار و ۵۷۱ وسیله نقلیه از استان در بازه مذکور خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش در ورود به استان و ۶ درصد کاهش در خروج از استان داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۹۶ هزار و ۲۴۰ وسیله نقلیه بوده است، تصریح کرد: محور رامسر - چابکسر نیز با ۷۱ هزار و ۸۳۴ وسیله نقلیه، دومین محور ورودی پرتردد استان بوده است.

نیک فهم متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان را ۶۲۲ وسیله نقلیه در ساعت دانست و خاطرنشان کرد: اوج تردد در محورهای استان در روز یکشنبه، ۲۷ اسفندماه با متوسط تردد ۶۵۴ وسیله نقلیه در ساعت به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان، مربوط به محور امامزاده هاشم - رشت با متوسط تردد روزانه ۵۳ هزار و ۴۵۳ وسیله نقلیه در روز است.