۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۴۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

شایعات گذشته حاکی از آن بودند که اپل آیفون تاشو را در سال 2026 عرضه خواهد کرد. حالا یک گزارش از کره جنوبی هم این تاریخ را تأیید می‌کند. اپل ظاهراً درحال کار روی دو نمونه اولیه آیفون تاشو است که شاید در سال 2026 معرفی شود.

گیل خبر/ به گزارش خبرآنلاین، «کانگ مین سو»، محقق ارشد بازار در شرکت Omdia به مخاطبان «کنفرانس صفحه نمایش کره 2024» گفته است که اپل دیرتر از آنچه انتظار می‌رفت، گوشی‌های تاشو و فیس آیدی زیر پنل را اجرایی خواهد کرد. به‌گفته این محقق، خانواده آیفون 18 شامل یک گوشی تاشو خواهد بود؛ از سویی او احتمال می‌دهد مدل‌های پرو آیفون 19 بدون داینامیک آیلند، و با پنل جلویی تمام صفحه عرضه خواهند شد.

 قبلاً گزارش شده بود که آیفون 16 پرو سنسور Face ID زیر پنل خواهد داشت و احتمالاً اپل نیاز به ناچ یا داینامیک آیلند را پایان می‌دهد، اما اکنون به‌نظر می‌رسد این ویژگی در سال 2027 با آیفون 19 معرفی می‌شود.

از سویی، گوشی تاشوی اپل نسبت به گوشی‌های رقبا تفاوت‌هایی خواهد داشت. احتمال دارد که آیفون تاشو دارای نمایشگر 7 یا 8 اینچی باشد؛ به‌عبارتی، این دستگاه شبیه به یک آیپد مینی خواهد بود. نمایشگر این گوشی که OLED خواهد بود، احتمالاً به صورت افقی باز خواهد شد و کاربران می‌توانند از آن به عنوان یک آیپد نیز استفاده کنند.

کانگ مین سو همچنین پیش‌بینی می‌کند سال آینده میلادی، نمایشگر آیفون SE4 از نوع سیلیکون پلی‌کریستالی دمای پایین (LTPS) خواهد بود؛ اما احتمال دارد نمایشگر سری آیفون 17 از نوع LTPO TFT باشد.