رئیس سازمان آتش نشانی خبر داد:
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۰۹:۲۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: حوادث اعلام شده تنها در شب سه‌شنبه آخر سال نسبت به مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش یافت.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ شهرام مؤمنی با بیان اینکه در شب سه‌شنبه آخر سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰۰ آتش‌نشان در ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی رشت در آماده باش کامل بودند، اظهار کرد: آتش‌بازی، پرتاب ترقه، سیم ظرفشویی آتش گرفته و سقوط بالن آرزوها، موجب آسیب به سقف دو خانه، یک انبار منزل مسکونی و یک باب مغازه شد.

وی درباره گزارش آتش‌سوزی ضایعات با حجم بسیار بالا در چندین نقطه از سطح شهر، افزود: در مجموع ۱۷ عملیات مهار آتش‌سوزی ناشی از آتش زدن ضایعات همچون انواع مواد قابل اشتعال به مانند چوب، مبل، سطل‌های زباله انجام شد که خوشبختانه گسترشی نداشت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تاکید بر وقوع پنج مورد حادثه آتش‌سوزی تجاری، گفت: در مجموع آتش‌سوزی مکان‌های تجاری سه شهروند مصدوم شدند که علت آتش‌سوزی‌ها ناشی از آتش‌بازی و اتفاقات سه‌شنبه آخر سال نبوده است.

مؤمنی با اشاره به حادثه روز دوشنبه ۲۱ اسفند که به علت انفجار اکلیل سرنج در جاده لاکان روستای سلکی‌سر، سه جوان ۱۸ ساله دچار آسیب دیدگی شدید شدند، خاطرنشان کرد: در هیچ کدام از حوادث ناشی از سه‌شنبه آخر سال اعلانی مبنی بر آسیب جانی به این سازمان گزارش نشده است.

وی با اشاره به عملیات تیم‌های آتش نشان در دو مورد تصادف، چهار مورد گیرکردن در آسانسور و دو مورد ارائه خدمات ایمنی، تصریح کرد: مرکز  فرماندهی و ارتباطات ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت در مجموع پاسخگوی ۸۵۱ مورد تماس شهروندان و ۳۸۲ مورد ارتباطات رادیویی بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با مقایسه حوادث اعلام شده تنها در شب سه‌شنبه آخر سال نسبت به مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: این حوادث ۴۶ درصد کاهش داشته است.