۱۴۰۲/۱۲/۲۱ ۱۸:۵۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

جانشین پلیس راهور گیلان گفت: حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز در طرح همیار پلیس در این استان همکاری و فعالیت دارند.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا، سرهنگ فتح الله نصیریان روز دوشنبه در حاشیه همایش طرح ملی همیاران پلیس و بانوان فرهنگیار ترافیک اظهار کرد: با توجه به اینکه رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین فرهنگ ترافیک باید از کودکی در افراد نهادینه شود، با تعامل با آموزش و پرورش گیلان، این تعداد از دانش‌آموزان در این طرح حضور دارند.

وی افزود: همچنین امسال هزار مدرسه تحت پوشش آموزش ترافیکی قرار گرفتند که این طرح با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مسائل ترافیکی، آماده‌سازی آنان در مقابله با خطر، کاهش تصادفات، ایجاد فرهنگ صحیح ترافیکی و جلوگیری از وقوع تخلف در سطح جامعه برگزار شد.

جانشین پلیس راهور گیلان به طرح بانوی فرهنگیار ترافیک نیز اشاره و بیان کرد: این طرح نیز از سال ۹۸ در گیلان اجرا شده و حدود چهار هزار بانوی گیلانی در آن فعالیت دارند.

سرهنگ نصیریان به تاثیر این طرح‌ها در کاهش تصادفات اشاره و خاطرنشان کرد: به طور حتم حضور بانوان به عنوان فرهنگیار ترافیک و حضور دانش‌آموزان به عنوان همیاران پلیس، تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات در جامعه دارد.

وی در خاتمه اظهار کرد: این امر همچنین سبب می‌شود که تعداد تلفات ناشی از تصادفات در کشور نیز کاهش یابد که خوشبختانه انجام این طرح‌ها باعث شده که شاهد کاهش تلفات و تصادفات در سطح کشور باشیم.

بانوان تاثیر مثبتی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دارند

همچنین یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان و بانوی فرهنگیار ترافیک در جریان این همایش اظهار کرد: بانوان به عنوان مادران و همسران در جامعه نقش و تاثیر زیادی در رعایت قوانین به خصوص رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دارند.

دکتر مریم معصومی افزود: به طور حتم عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث سلب آرامش اقشار مختلف مردم در جامعه خواهد شد و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا با رعایت قوانین و مقررات در همه ابعاد،موجب افزایش آرامش در جامعه شویم.

وی بیان کرد: در بخش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیز مردم باید همکاری و تعامل یبشتری با ماموران داشته باشند و از سوی دیگر نقش بانوان نیز در این بخش بسیار حائزاهمیت است؛ زیرا مادران به عنوان تربیت‌کننده فرزندان می توانند آموزش‌های لازم را از کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

این بانوی فرهنگیار ترافیک خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک مادر و بانو باید در محل زندگی و محل کار خود فرهنگسازی مناسبی را در اجرای قوانین به خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشیم تا تاثیر مثبتی در اجرای قوانین در جامعه داشته باشیم.

معصومی در خاتمه گفت: هدف ما نیز در طرح بانوی فرهنگیار ترافیک، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین اجرای صحیح این قوانین توسط همسران و فرزندان خود در جامعه هستیم تا شاهد نظم و انضباط مناسبی در خصوص ترافیک را شاهد باشیم .

همایش اجرای طرح ملی همیاران پلیس و بانوان فرهنگیار ترافیک به صورت وبینار در سراسر کشور برگزار شد که در پایان این همایش در گیلان، از تعدادی از همیاران پلیس و بانوان فرهنگیار ترافیک این استان تجلیل شد.