۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ۱۳:۳۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش الزامی برای شروع سال تحصیلی در اول مهرماه ندارد، گفت: آموزش و پرورش این اختیار را دارد که از سال آینده درباره آغاز و پایان سال تحصیلی در نقاط مختلف کشور تصمیم‌گیری کند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ محسن زنگنه با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: ما در لایحه برنامه هفتم توسعه این اختیار را به آموزش و پرورش دادیم که براساس شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف کشور بتواند اصلاحاتی را درباره آغاز و پایان سال تحصیلی انجام دهد.  

وی توضیح داد: براین اساس آموزش و پرورش اختیار دارد که درباره زمان شروع و پایان سال تحصیلی در کل کشور تصمیم‌گیری کند، به عبارت دقیق‌تر ما این الزام را در برنامه هفتم توسعه برداشته‌ایم که حتما شروع سال تحصیلی در اول مهرماه باشد لذا آموزش و پرورش اختیار دارد که درباره زمان شروع و پایان سال تحصیلی تصمیم‌گیری کند.

زنگنه در عین حال بیان کرد: هیچ الزامی وجود ندارد که آموزش و پرورش تاریخ شروع و پایان سال تحصیلی را بهم بریزد لذا آموزش و پرورش می‌تواند همچون روال فعلی اول مهرماه را به عنوان آغاز سال تحصیلی داشته و طبق تقویم فعلی آموزش و پرورش پیش برود. در واقع اختیار به آموزش و پرورش داده شده که در این باره تصمیم‌گیری کند.