۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۲۰:۱۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

رئیس پلیس آگاهی فراجا از افزایش ۳۵ درصدی کشفیات سرقت در کشور خبر داد و گفت که وقوع سرقت نیز در کشور نسبت به سال قبل سه درصد کاهش داشته است.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، سردار محمد قنبری در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با سرقت گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در سراسر کشور با جدیت در برخورد با سرقت‌های مهم عمل می‌کنند، به طوری که موفق شدند میزان کشفیات کل سرقت ها را ۳۵ درصد افزایش دهند. همچنین وقوع سرقت ها در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

وی از رشد ۳۳ درصدی کشف سرقت در مدت مذکور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سرقت‌های منزل و اماکن احساس ناامنی را در سطح جامعه ایجاد می‌کند، با اقدامات موثر کارآگاهان مبارزه با سرقت در سراسر کشور وقوع این سرقت ها ۱۲ درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس آگاهی فراجا بهترین عملکرد کشف را در این بازه زمانی مربوط به سرقت اتومبیل با ۸۷ درصد عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۸ درصد از مجموع سرقت های واقعه در کشور مربوط به سرقت های خرد است. همچنین از اول سال با اجرای طرح‌های مختلف مبارزه با خریداران اموال مسروقه تعداد زیادی از مالخران دستگیر و به مراجع قضائی معرفی و اموال کشف شده نیز به مال باختگان تحویل داده شده است.

قنبری در ادامه با بیان اینکه بسیاری از پرونده های سرقت در استان هابا استفاده از تجهیزات هوشمند پلیسی پیگیری و کشف می‌شود، گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی و همچنین با بهره گیری از روش‌های علمی و آزمایشگاهی، با کشف سرقت رضایت حداکثری مردم را جلب می‌کنند.

وی با بیان اینکه پلیس با هنجارشکنان و کسانی که نظم و امنیت عمومی جامعه را برهم می زنند قاطعانه برخورد می کند، گفت: بیشترین ماموریت های پلیس آگاهی، مبارزه با سرقت است که به صورت جهادی روبه جلو حرکت می کنیم تا بتوانیم امنیت و آرامش را برای مردم عزیز ایجاد کنیم.