۱۴۰۲/۱۲/۰۵ ۱۹:۰۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

آقای سجاد ده ده جانی بازرس کل محترم بازرسی استان گیلان با جمعی از همکاران، با حضور در منجیل از سد مخزنی سفیدرود که تأمین کننده 70 درصد مصارف آب کشاورزی استان است، بازدید کردند.

گیل خبر/  به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان: بازرس کل محترم بازرسی استان گیلان از نزدیک در جریان ذخیره آب سد سفیدرود قرار گرفت.

در این بازدید وحید خرّمی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت: سد سفیدرود به عنوان مهمترین سازه تأمین آب کشاورزی استان گیلان است که برای آن جایگزینی متصور نیست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 220 میلیون متر مکعب آب در سد ذخیره سازی شده که نسبت به مدت مشابه بلند مدت کاهش بسیار محسوسی داشته و مشابه سال گذشته می باشد.

خرّمی با بیان اینکه هم اکنون در سومین سال متوالی خشکسالی هستیم افزود: با توجه به کمبود بارش ها و کاهش ذخیره سد سفیدرود از تمامی ظرفیت های منابع آب باید استفاده کنیم.

در این بازدید بازرس کل محترم بازرسی استان گیلان نیز ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته در خصوص نگهداری مجموعه سد و نیروگاه سفیدرود و مدیریت منابع آب استان در سنوات خشکسالی گذشته تأکید کرد: برنامه ریزی های لازم جهت مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی در فصل زراعی پیش رو انجام و اطلاع رسانی به ذینفعان صورت پذیرد.