رپورتاژ خبری؛
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ۱۲:۱۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

شرایط تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

فکر می کنید برای دریافت بورسیه تحصیلی روسیه، تسلط به زبان انگلیسی تا چه اندازه اهمیت دارد؟ نزدیک به 1.75 میلیارد نفر در دنیا وجود دارند که انگلیسی را به عنوان زبان اول یا دوم خود صحبت می کنند. انگلیسی یکی از محبوب ترین زبان ها در جهان محسوب می شود و طرفداران زیادی دارد. بنابراین، کاملا منطقی است که اکثریت بزرگی از دانشگاه‌ها در سراسر جهان( از جمله دانشگاه های روسیه) از دانشجویان بین‌المللی خود انتظار داشته باشند که در صحبت کردن، نوشتن و درک انگلیسی، سطح خاصی از تسلط را نشان دهند.

در واقع، مسئولین بخش پذیرش بورس روسیه می‌خواهند مطمئن باشند که شما با موفقیت تحصیلات خود را در زمانی که به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود، بدون موانع زبانی، تکمیل خواهید کرد. آنها می‌دانند که شما باید فعالانه در بحث های کلاسی شرکت کنید، کتاب‌های درسی را درک نمایید و تکالیف خود را انجام دهید. بنابراین مهم است که به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید تا بتوانید با موفقیت تحصیلات خود را به پایان برسانید. در این مواقع، لازم است که با نشان دادن توانایی‌های انگلیسی خود، به دانشگاه ثابت کنید که مهارت‌های زبانی لازم برای موفقیت را دارید.

از این رو، کسب مدرک زبان انگلیسی پیش از اقدام به بورسیه تحصیلی روسیه، مسئله ای مهم و ضروری است. البته برخی از دانشگاه های روسیه، شرایط تحصیل به زبان روسی را نیز فراهم می کنند. این بدین معناست که افراد در صورت عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی، می توانند تحصیلات خود را به زبان روسی ادامه دهند. بنابراین قبل از هرچیز، لازم است که در انتخاب دانشگاه خود دقت نمایید و در این حوزه اطلاعات کافی کسب کنید.

تحصیل رایگان در روسیه؛ بورسیه دانشگاه های روسیه

این که بودجه بورس روسیه چقدر است، بسته به اینکه کدام بورسیه را دریافت می کنید و چه مرکزی آن را ارائه می دهد، بسیار متفاوت خواهد بود. اکثر بورسیه ها، برای پوشش هزینه های تحصیلی اولیه شما طراحی شده اند. این هزینه ها شامل شهریه، مبلغ اولیه برای خرید کتاب و سایر هزینه‌های مربوط به تحصیل می‌شود. در برخی موارد ممکن است بورسیه، بخشی از هزینه‌های زندگی شما را نیز پوشش دهد؛ مانند هزینه غذا و مسکن.

برخی از انواع بورسیه تحصیلی روسیه، سخت گیری کمتری دارند. طی این بورسیه ها، ممکن است مبلغی را یکجا در اختیار شما قرار دهند. شما می توانید این مبلغ را به هر نحوی که صلاح می‌دانید برای تحصیل خود استفاده کنید. این بدان معنا نیست که شما می توانید پول خود را برای هر چیزی خرج کنید؛ زیرا این مبلغ برای تامین هزینه تحصیل شما در نظر گرفته شده است. تفاوت این بورسیه با سایر بورس های تحصیلی این است که شما می توانید بودجه خود را اولویت بندی کنید و بر اساس آن، هزینه های خود را سازماندهی نمایید.

بنابراین در روند درخواست بورسیه، حتما شرایط و ضوابط را بررسی کنید. ممکن است شرایطی از سوی دانشگاه ها و سازمان‌ها وجود داشته باشد، که در آن بورس تحصیلی بیشتر به عنوان یک سرمایه‌گذاری آموزشی در نظر گرفته ‌شود. معمولاً بورسیه های بین المللی از شما می خواهند که درجه یا سطح عملکرد برتر خود را در طول تحصیل حفظ کنید تا بتوانید به دریافت کمک های مالی ادامه دهید.

همچنین مهم است بدانید که چه زمانی بودجه بورسیه دانشگاه های روسیه اعطا می شود. بورسیه تحصیلی در روسیه، معمولاً قبل از شروع ترم به طور کامل پرداخت می‌شود، اما ممکن است در برخی شرایط به صورت اقساط در طول سال نیز پرداخت شود.

بورسیه تحصیلی روسیه

درخواست برای بورسیه تحصیلی روسیه

بورسیه‌ها می‌توانند از منابع مختلفی( دولتی، خصوصی و ...) دریافت شوند و شما تنها می توانید از یک منبع، این بورسیه را دریافت کنید. بنابراین قبل از هر اقدامی، لازم است که دستورالعمل‌های مربوط به همه بورسیه‌های تحصیلی را بررسی کنید تا ببینید واجد دریافت کدامیک هستید. اگر تحقیقات خود را انجام داده‌اید و لیستی از وجوهی که ممکن است واجد شرایط آنها باشید تهیه کرده‌اید، اکنون زمان آن است که دریابید چگونه برای بورسیه درخواست دهید.

بسیاری از افراد این مرحله را سخت‌ترین مرحله دریافت بورسیه روسیه می‌دانند؛ در حالی که اینطور نیست. اکثر بورسیه‌های تحصیلی دارای معیارهای مشخصی هستند. با توجه به اینکه دریافت بورسیه کاملا رقابتی است، ضروری است حتماً تمام دستورالعمل‌ها را به درستی انجام دهید. نحوه درخواست بورسیه تحصیلی، اولین قدم تحقق رویای شما برای تحصیل در خارج از کشور است.

  1. یک چک لیست تهیه کنید

برای شروع، سازماندهی مهم است. فهرستی از تمام بورسیه‌های دانشجویی بین المللی که قصد دارید برای آنها درخواست تهیه کنید را بنویسید. اگر از قبل بدانید به چه چیزی نیاز دارید، جمع آوری تمام اسناد و مدارک لازم بسیار آسان‌تر خواهد بود.

  1. مدارک لازم را جمع آوری کنید.

رونوشت‌ها، مقالات و توصیه‌نامه ها اجزای اساسی درخواست بورسیه تحصیلی روسیه را تشکیل می‌دهند. به خاطر داشته باشید که دریافت ریز نمرات و توصیه‌نامه از مدارس ممکن است زمان زیادی ببرد. علاوه بر این، باید وقت خود را برای نوشتن مقاله صرف کنید. این فرآیند را هر چه زودتر شروع کنید تا مطمئن شوید زمان را از دست نخواهید داد.

  1. مدارک را بررسی و ارسال کنید.

پس از انجام تمام مراحل، حتما قبل از ارسال مدارک، درخواست خود را بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که تمام دستورالعمل‌ها را دنبال کرده‌اید و اسناد مورد نیاز را در آن گنجانده‌اید.

امکان گرفتن بورسیه تحصیلی برای اکثر دانشگاه های تایید ایران در روسیه وجود دارد.

بورسیه پزشکی روسیه

اکثر افراد تلاش می کنند تا بورسیه تحصیلی روسیه را برای تحصیل در رشته پزشکی، دریافت کنند. به همین دلیل طی چند سال اخیر، رقابت در رشته پزشکی روسیه بسیار افزایش پیدا کرده است. با این حال فکر می کنید چه کسی می تواند برای دریافت این بورسیه موفق تر باشد؟ مسلما افرادی که دارای مدرک زبان معتبر باشند، اولویت بیشتری خواهند داشت. همچنین ریز نمرات عالی و سابقه تحصیلی بی نظیر نیز در دریافت این بورسیه تاثیر دارد.

این نکته را فراموش نکنید که بورسیه دانشگاه های روسیه برای رشته پزشکی، اغلب برای افرادی است که تلاش مستمر دارند. بنابراین اگر روحیه خستگی ناپذیر دارید و پشتکار شما بسیار بالاست، می توانید در زمینه دریافت بورسیه تحصیلی موفق شوید.

مجموعه روس دانش نماینده دانشگاه های روسیه در ایران

مجموعه روس دانش یک شرکت روسی است که هم در ایران و هم در روسیه دفتر دارد و با دانشگاه های معتبر روسیه همچون دانشگاه فدرال کازان - دانشگاه ریاست جمهوری روسیه و دانشگاه آزاد سینرجی قرارداد همکاری دارد. شما می توانید با مراجعه به دفتر این مجموعه در تهران - پاسداران - برج سفید حضورا مراجعه کنید و یا از طریق راه های تماس با مشاورین روس دانش تماس بگیرید. مشاوره تلفنی و حضوری تحصیل در روسیه کاملا رایگان می باشد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code