کارشناس هواشناسی گیلان اعلام کرد؛
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ۱۱:۱۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: فعالیت سامانه سرد و بارشی که از ۲ روز گذشته در استان فعال شده است از امروز (سه‌شنبه) تا اواخر وقت چهاشنبه یا صبح روز پنجشنبه با شدت کمتری در منطقه باقی می‌ماند

گیل خبر/ علاء‌الدین حسینی در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: از امروز تا صبح پنجشنبه هشدار سطح زرد صادر شده که طی این مدت برای ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف و کولاک گاه شدید و در برخی مناطق جلگه‌ای بارش گاهی شدید برف، نواحلی ساحلی بارش باران گاه مخلوط باران و برف را توام با وزش باد، مه آلودگی، احتمال رعد و برق و تگرگ خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سامانه سرد توام با بارش برف و باران از اواخر وقت روز چهارشنبه از گیلان خارج می شود، اضافه کرد: پنجشنبه و جمعه هفته جاری هوای پایدار برای استان پیش بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان، اسب‌وونی با ۱۲ درجه سلسیوس زیر صفر سردترین و تالش و آستارا با ۶ درجه بالای صفر بیشترین دمای استان را به خود اختصاص دادند.

وی عنوان کرد: در زمان حاضر در ایستگاه فرودگاه رشت ۱۵ سانتیمتر، ایستگاه کشاورزی در جاده تهران ۵۶، لاهیجان ۱۴، ماسوله ۲۴ سانتیمتر برف بر زمین مانده و بارش برف در این مناطق متوقف شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: در محور سیاهکل – دیلمان ۱۵۰ و محور بلوردکان – خصیب دشت ۱۴۰ سانتیمتر برف به زمین نشسته و در زمان حاضر بارش خفیف برف در این محورها گزارش شده‌است.

غلامعلی نیک‌فهم اظهار کرد: در برخی از محورهای مواصلاتی شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه و سیاهکل بارش خفیف برف ادامه دارد و سایر محورها این بارش ها قطع شده‌است.

وی درباره وضعیت محورها در مرز استان‌های همجوار بیان کرد: گردنه الماس در محور اسالم – خلخال ۶۰ و زندانه در محور پونل – خلخال ۶۰ سانتیمتر برف باریده که در زمان حاضر بارش برف در این مناطق قطع شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه گردنه کوهین در محور رشت – قزوین توقف بارش برف همراه با یخبندان گزارش شده‌است، اضافه کرد: محور پونل به خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال که از چند ماه گذشته به دلیل نداشتن ایمنی و احتمال ریزش بهمن همچنان مسدود است.

شماره تلفن مرکز مدیریت راههای استان گیلان بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی استان گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار است.