واهمه از احتمال ریاست یک گیل مرد در مجلس آینده سبب هجمه به کاندیدای رشت شد؛
۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۱۲:۱۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

طی دو دوره متوالی ریاست محمد باقر نوبخت بر سازمان برنامه و بودجه کشور اعتباری معادل ١/٥ میلیارد دلار که به ارزش امروز بالغ بر ٨٠ هزار میلیارد تومان بر آورد می گردد برای تکمیل و توسعه بیش از ٥٠ پروژه زیر ساختی و عمرانی به شرح ذیل تخصیص یافت

گیل خبر/ به نقل از انطباق؛ تخریب، توهین و اتهام سه گزاره پرکاربرد در رقابت‌های سیاسی جریان افراط که مانند گدازه‌های آتشفشانی اصول اخلاقی و انسانی را می‌درد و نابود می‌کند.

در هر فصل از رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی که در کشور رخ داده، شاهد بداخلاقی های فراوان از جانب جریاناتی بوده‌ایم که بخاطر ناتوانی در رقابت سالم به گزاره هایی پناه بردند که شاید چند صباحی آن‌ها را از منجلاب نجات داده ولی در نهایت همان تخریب‌ها و توهین‌ها نه تنها عاقبت‌شان را ختم به خیر نکرد بلکه طعم زقوم را به کام‌شان نشاند.

البته سرنوشت گذشتگان گویی برای برخی درس عبرت نشده و جریان افراط در همین رقابت سیاسی پیش رو یعنی انتخابات ۱۱اسفند که مربوط به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است در حوزه انتخابیه رشت تخریب محمدباقر نوبخت رقیب کارآمد و با سابقه روشن را در دستور کار قرار دادند.

آن‌ها که خود جز شعار و شوآف هیچ دستاوردی در کارنامه ندارند و سال‌هاست عملکرد آن ها را مردم با چشم غیرمسلح نیز مشاهده می‌کنند برای واهمه‌ای که از حضور نوبخت در این دوره از انتخابات مجلس برای آن‌ها ایجاد کرده است تصمیم گرفتند بجای رقابت سالم با او، تخریب را سرلوحه قرار دهند.

از آنجایی که هیچ انگ و اتهامی از قبیل اقتصادی، فرهنگی و شخصی نتوانستند در زندگی این نیروی سیاسی کارآمد و باسابقه پیدا کنند برای همین تصمیم گرفتند با قصه‌بافی نیش بزنند.

ماجرا از آنجایی شروع شد که برخی رسانه‌ها در استان گیلان که نیازی به معرفی ندارند و پشت صحنه آن‌ها برای مردم مشخص است برای تخریب نوبخت انگشت اتهام را به سمت وی گرفتند که در این چند سالی که به عنوان مقام ارشد دولت در بازه زمانی سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ مشغول فعالیت بود برای به عنوان یک شهروند گیلانی برای استان کاری نکرده‌است.

ادعایی که از دو منظر دروغ، فریب و خدعه برای یک رقابت سیاسی است. اول اینکه فردی ملی در جایگاهی فرامنطقه‌ای هر چند که زاده یک خطه جغرافیایی باشد دلیلی ندارد تمام توان خود را برای آن خطه بگذارد چرا که چهره ملی به عنوان فعال در یک دولت به عنوان نماینده یک ملت در حال فعالیت است نه یک قوم خاص! از طرفی با تمام این مسائل نوبخت در تمام جایگاه‌هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم داشت بدون آنکه گوشه‌ای بی‌عدالتی نسبت به سایر مناطق کشور را پیش بگیرد برای اعتلای استان گیلان تلاش کرد که در ادامه تنها گوشه‌ای از این اقدامات را برای شما بازگو می‌کنیم.

طی دو دوره متوالی ریاست محمد باقر نوبخت بر سازمان برنامه و بودجه کشور اعتباری معادل ١/٥ میلیارد دلار که به ارزش امروز بالغ بر ٨٠ هزار میلیارد تومان بر آورد می گردد برای تکمیل و توسعه بیش از ٥٠ پروژه زیر ساختی و عمرانی به شرح ذیل تخصیص یافت.

از طرفی اتصال گیلان به شبکه ریلی کشور، پیشبرد عملیات ازاد راه قطعه منجیل – رودبار و چندین کنارگذر و کار زمین مانده در تمام گیلان در پرونده خدمات هست.

آبرسانی به ۲۰۰ روستا در سطح استان، آبیاری تحت فشار در سطح ۴۲۶۰ هکتار، بهسازی زیرساخت های شبکه انتقال برق نیز از یاد مردم نمی‌رود.

-احداث ٤ بیمارستان جدید و تجهیزات درمانی در دوره خدمات نوبخت صورت گرفت.

ایجاد٤٦ هزار مترمربع فضای دانشگاهی
-اتمام ساختمان کتابخانه مرکزی رشت.
-احداث بزرگترین ورزشگاه باستانی کشور در رشت نیز تنها گوشه‌ای در تلاش‌های این نیروی سیاسی ارزشمند برای استان بود.

-احداث ٢٠٠٠ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد را نیز می‌توان در پرونده نوبخت مشاهده کرد.

اسنادی که نشان می‌دهد جریان افراط از حضور او در انتخابات واهمه پیدا کرده و نه تنها پیش‌خدمت‌های سیاسی بلکه سران جریان مذکور از واهمه آنکه دکتر نوبخت بتواند با استقبال بالای مردم به مجلس بیاید و حتی با توجه به سابقه و صلاحیتی که دارد راس خانه‌ملت را به خود اختصاص دهد تخریب را سرلوحه کار خود قرار دادند.

پروژه‌ای که عمله های آن تلاش مذبوحانه ای را در پیش گرفتند و از آنجایی که نوبخت چه در میان مردم و چه در میان عدالت‌محوران حاکمیت جایگاه روشن و سفیدی دارد این اقدامات آب در هاون کوبیدن است که در نهایت تنها سیاهی بر روی آن‌ها خواهد مانند و به قول دکتر روحانی حال باید بگردیم و برای تطهیر چهره تخریب کنندگان شکست خورده آب و صابون بیاوریم.