هواشناسی گیلان اعلام کرد:
۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۱۱:۳۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: سامانه بارشی عصر امروز در گیلان تضعیف، اما از روز چهارشنبه این سامانه تقویت می‌شود.

گیل خبر/ محمد دادرس افزود: با ورود سامانه سرد و بارشی و کاهش دمای هوا در همه‌ی شهرهای گیلان برف و باران در حال بارش است.

وی با بیان اینکه هم اکنون آسمان گیلان برفی است گفت: سامانه بارشی عصر امروز در گیلان تضعیف می‌شود، اما تا پایان هفته در استان ماندگار است و به تناوب بارش برف و باران و یا مخلوط برف و باران ادامه دارد.

به گفته مدیر کل هواشناسی گیلان؛ اگرچه این سامانه عصر امروز تضعیف می‌شود، اما از استان خارج نمی‌شود و روز چهارشنبه سامانه کمی تقویت و عصر پنج شنبه از استان خارج خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی تصریح کرد: دیلمان با ۷۰ سانتی متر، جنوب شهر رشت با ۵۰ سانتی متر، شهر بیجار با ۳۵، ماسوله ۴۰ و لاهیجان ۱۶ سانتی متر خصیل دشت املش با یک متر و ۲۰ سانتیمتر و روستای تابستان‌نشین املش با ۳۰ سانتیمتر بیشترین بارش برف را در استان داشته است.

محمد دادرس با اشاره به شرایط دریا، اضافه کرد: دریای خزر تا پایان هفته مواج و برای فعالیت‌های دریانوردی و صید نامناسب است.

مدیر کل هواشناسی گیلان؛ با اشاره به شرایط جوی رشت مرکز استان گفت: دمای هوای شهر رشت امروز صفر درجه سلسیوس و رطوبت هوای این شهر ۱۰۰ درصد است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اسبه وونی تالش با ۱۲ درجه زیرصفرسردترین و کیاشهر با ۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین مناطق گیلان بوده است.