این بود آماده باش و مدیریت بحرانتان؟
۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۱۰:۵۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ سرویس اجتماعی- در حالی که از روزها قبل، پیش‌بینی می‌شد که شاهد بارش سنگین برف در گیلان و مرکز استان باشیم و جلسات ستاد بحران تشکیل و آماده باش از سوی استانداری گیلان و شهرداری رشت اعلام شد، اما گویا این آماده باش‌ها تنها در حرف و روی کاغذ بوده و در عمل، خبری از مدیریت بحران نیست!

شاید تنها در گیلان باشد که بارش چندساعته برف با سومدیریت عده‌ای می‌تواند به یک بحران تبدیل شود!

در حالی که میانگین بارش برف، 30 سانتی متر اعلام شده است، مشاهدات میدانی از نقاط مختلف شهر رشت نشان می‌دهد علی‌رغم وعده ها مبنی بر برف روبی سریع، نه تنها در معابر فرعی، بلکه در معابر و شریان‌های اصلی شهر نیز شاهد عدم برف روبی به موقع و مناسب هستیم.

از سویی دیگر، ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان و راهداری استان نیز به نظر می‌رسد هنوز در خواب غفلت هستند و اثری از آنان در استان دیده نمی‌شود، به گونه‌ای که حتی در ورودی های شهر رشت نیز شاهد گرفتاری مردم و خودروها در برف هستیم.

گیل خبر ماه‌ها قبل و در زمان انتصاب یک جوان بی‌تجربه به عنوان مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان هشدار داده بود که اداره کل مدیریت بحران که مستقیم با جان و مال مردم در ارتباط است، جای آزمون و خطا نیست اما همچون همیشه گوش شنوایی نبود تا امروز شاهد چنین وضعیت در گیلان و مرکز استان باشیم که عملا شهر فلج شود.

از طرفی دیگر، زمانی که برای اولین بار در تاریخ، استاندار گیلان با افتخار از انتصاب یک غیرمهندس به عنوان معاون عمرانی استانداری گیلان خبر داد، باید به عمق فاجعه در انتصابات و تصمیم‌گیری‌های آقای استاندار پی می‌بردیم.

مقایسه مدیریت استاندار فقید و استاندار فعلی گیلان، به خوبی گویای عمق فاجعه در ارکان مدیریتی استان است. تجربه مدیریت مرحوم روح الله قهرمانی در برف فوق سنگین رشت در سال 86 که برف امروز در مقابل آن در حد شوخی است، نشان می‌دهد که برخی گویا عامدانه با ترک فعل و ندانم کاری خود، قصد ناراضی سازی مردم و جامعه را دارند و نه تنها بحران را مدیریت نمی‌کنند، بلکه خود عامل بحران هستند.

با ناتوانی در مدیریت بحران برف، گویا تنها کاری که از آقایان بر می‌آید، اعلام تعطیلی مدارس و ادارات است!

به نظر می‌رسد با این وضعیت مسئولان استان، تنها باید دست به دعا برد که این برف، ادامه دارتر و سنگین تر از قبل نشود.

گفتنی است گیل خبر آمادگی انتشار هرگونه پاسخ از سوی مسئولان مربوطه را دارد.